Ze świata muzyki, który pojawił się w #evTalks za sprawą zespołu DispersE, tym razem trafiamy do eventów świątecznych. Święta już niebawem, a zaraz po nich karnawałowe szaleństwo. Ten okres to idealny moment dla event managerów - imprezy firmowe, przyjęcia, prywatne celebracje i masa innego rodzaju wydarzeń. Natłok obowiązków prowadzi czasem do braku pomysłów, które jednak jakoś trzeba zdobyć. Z pomocą przychodzi tutaj ekipa z Digital Knowledge Village, przestrzeni eventowej wspierającej prowadzenie innowacyjnego biznesu. Ich "Trendbook: Jak zorganizować i zaplanować event świąteczny, noworoczny, karnawałowy?" wychodzi naprzeciw potrzebom wszystkich zaangażowanych w zimowe wydarzenia.  

Skąd pomysł na to wydawnictwo?

Jako obiekt konferencyjny i przestrzeń eventowa otrzymujemy już w okresie wakacyjnym liczne zapytania: jak zorganizować i zaplanować spotkanie świąteczne? noworoczne? karnawałowe? jak wybrać najlepsze miejsce? co przygotować w ramach atrakcji? jakie są obowiązujące trendy?

Dlatego też w tym roku po raz pierwszy, ale z pewnością nie po raz ostatni, zwróciliśmy się z prośbą do ekspertów posiadających gigantyczne doświadczenie, by podzielili się wraz z nami swoją bezcenną wiedzą. Zadanie nie było łatwe, gdyż w branży jest to okres wzmożonej działalności, ale udało się, z czego jestem bardzo dumna i wdzięczna😊

Agnieszka Chaber-Tomczak

Czy możesz przedstawić nam ekspertów odpowiedzialnych za warstwę merytoryczną publikacji?

Z największą przyjemnoscią😊

Monika Nowacka-Sahin – dyrektor Digital Knowledge Village

Maja Matuszewska – manager działu sprzedaży i realizacji eventów w Digital Knowledge Village

Ania NowakowskaCEO MICE & VENUE Consulting, blogerka strefamice.pl

Andrzej Nykowski – dyrektor kreatywny Mea Group

Renata Razmuk – marketing & business development director MICE Concierge/Event Designer SC Event Design

Damian Wiatrak – dyrektor zarządzający Deli Catering

Jowita Jakubisiak – sales & marketing manager, Eventroom

Krzysztof Gawrych – partner Eventroom

Jak również agencje eventowe, które są członkami Stowarzyszenia Branży Eventowej:

Wioleta MALESZKA  –  event director FSWO

Paweł Czerski – CEO agencji eventowej IMS events

Artur Półgrabia  – CEO agencji eventowej Ibento

oraz Olga Krzemińska-Zasadzka  – dyrektor zarządzająca agencji Power

Trendbook to 25 stron dotyczących świątecznych trendów eventowych. Do kogo jest on głównie skierowany i komu może się on najbardziej przydać?

Wszystkim którzy stoją przed zadaniem organizacji najważniejszej imprezy pracowniczej w roku czyli "firmowego śledzika" lub też zabawy karnawałowej. To wyzwanie, które spędza sen z powiek wielu eventowców, HR-owców i marketerów.

materiały Agencji FSWO

Jaki feedback dostajecie od osób juz zapoznanych z Trendbookiem? Czy maja one na koncie juz pierwsze realizacje zainspirowane Waszym wydawnictwem?

Trendbook aż kipi naprawdę fajnymi inspiracjami i pomysłami i zbiera bardzo pozytywne opinie - przykład:

"Świetny materiał, zbierający kluczowe informacje w jednym miejscu. Znajdziecie także tu dawkę inspiracji, nowych trendów oraz wypowiedzi osób mających gigantyczne doświadczenie w branży. Trzymam kciuki za kolejne wydania i z niecierpliwością na nie czekam!" Ewelina Sobolewska, Event Manager Fundacja Digital Poland.

czy

"Forma ciekawa, dotyka każdego obszaru organizacji wydarzeń świątecznych, a co najważniejsze o swoich wizjach i doświadczeniach opowiadają praktycy branży eventowej. Ta publikacja jest jakby panelem konferencyjnym w którym można wziąć udział bez ruszania się sprzed komputera,  przy kawie. Ciekawie, wygodnie, szybko czyli tak jak w naszej branży trzeba" Tomasz Cieślak, Internal Communications & Events Manager, Rossmann Poland

Myślę, że po okresie świąteczno-karnawałowym z pewnością będziemy mieć na koncie galerie realizacji zainspirowanych Trendbookiem😊

01_baner_bez_stresu-copy

Jak wyglądał proces tworzenia publikacji?

W pierwszym kroku wybraliśmy pytania, które co roku wracają jak boomerang😊 Na ich podstawie ułożyliśmy spis treści – plan działania, a następnie zaproponowaliśmy je ekspertom. Naszym celem było ułatwienie zadania jakim jest organizacja udanej imprezy świątecznej, noworocznej czy karnawałowej. Zależało nam by powstała obszerniejsza publikacja, która w jednym miejscu zgromadzi porady dotyczące każdego aspektu realizacji takiego spotkania, od wyboru miejsca jego organizacji, poprzez wybór menu, aż po atrakcje, które uczynią spotkanie niezapomnianym.

Fragment Trendbooka

Jakie zapytania pojawiały się najczęściej i co wydaje się najbardziej problematyczne dla organizatorów tego typu wydarzeń?

W dużym skrócie największe bolączki i najczęstsze zapytania dotyczą pomysłu, kreacji i scenariusza. Słyszymy: jak znaleźć to coś?, jak zaskoczyć klienta?, jak osiągnąć efekt wow? i jednocześnie być trendy, sexy, czy fancy?

Zgadzam się w pełni z Anią Nowakowską, że musimy sobie odpowiedzić na pytanie, czy trendy to zawsze znaczy coś nowego, innego, niespotykanego do tej pory? A może obecnie trendem są tradycyjne rozwiązania, lecz przy odrobinie kreatywności przekształcone zostają w spektakularny event z efektem wow. Oczywiscie warto podglądać świat, szukać inspiracji i ciekawych rozwiązań – stąd też nasza publikacja.

Jak zmieniał się rynek eventów zimowych na przestrzeni lat i jakie trendy powinny być główną bazą dla organizatorów w sezonie 2018/2019?

Podczas targów Christmasworld wyznaczane są trendy w dekoracjach świątecznych. Organizowane pod koniec stycznia, przyciągają tłumy. W trakcie ostatniej edycji zaprezentowało się 1047 wystawców, a targi odwiedziło ponad 43 tys. odwiedzających ze 125 krajów. Dla branży dekoracji i ozdób to najważniejsza data w kalendarzu, gdyż właśnie wtedy prezentowana jest oferta produktów na wszystkie święta w roku, nie tylko na Boże Narodzenie, wbrew samej nazwie eventu. Spośród wielu trendów Renata Razmuk wybrała trzy, które jej zdaniem mogą zainspirować do tworzenia niezwykłych propozycji:

GREEN I NO WASTE – zgodnie z tym trendem święta 2018 powinny być proste i ekologiczne, odchodzące od konsumpcjonizmu, wykorzystujące wszystko co hand made, lokalne, bazujące na zasadzie „niemarnowania”. Inaczej mówiąc, świadome święta. Dominują kolory tradycyjne połączone z neutralnymi barwami błękitnymi, szaroścismi i bielą. Motywem graficznym jest gałązka świerku i liście. Dekoracje opierają się na drewnie, słomie, wełnie. Wykorzystany zostaje filc, len oraz papier. Najlepiej z recyklingu. To styl zwany także rustykalnym i rzemieślniczym. Na stołach panuje minimalizm, a wszelki plastyk jest wykluczony. Choinka tak! Ale tylko prawdziwa bądź z papieru lub w formie fototapety.

STYL ROCOCO – czyli nasycenie przepychem i szlachetnością. Oczywiście dominuje kolor złoty w połączeniu z ciemnymi, intensywnymi barwami jak brązowy, ciemny granat lub ciemna czerwień. Dekoracje opierają się na ciężkich materiałach, formy są wysublimowane oraz zdobione. Wykorzystuje się lustra, metal, rzeźbione drewno. Grafika to motywy roślinne i morskie. Na stołach odnajdujemy porcelanę i szkło. Jednym z ulubionych elementów są pióra i kamienie szlachetne.

ZORZA POLARNA – to jednym słowem magia z intergalaktycznymi elementami. Kojarzy się z tym, co nieziemskie, gwiezdne i czarodziejskie. To właśnie tu odnajdziemy wspomniane róże w towarzystwie fioletów i bieli, inspirowane feerią barw zorzy polarnej. Koniecznie przy akompaniamencie dużej porcji świateł. Dominujące motywy to gwiazdy i płatki śniegu. Materiały – szkło, satyny, tiul. Pojawiają się także motywy zwierzęce, szczególnie białe niedźwiedzie, sowy, lisy, wilki. To styl sprzyjający ucieczce w świat baśni z elfami i wróżkami. Bombki są przeźroczyste, wypełnione metalicznymi confetti, a sama choinka jest upstrzona srebrną pajęczyną. Może to jednak też być konstrukcja ze srebrnych gałęzi.

Po więcej trendów zapraszam do lektury Trendbooka – tam jest ich dużo dużo więcej😊

Materiały Centrum Konferencyjnego Digital Knowledge Village

Oprócz Waszego trendbooka jakie miejsca polecicie do inspiracji wszystkim event managerom w okresie świątecznym?

Oczywiście źródła branżowe: meetingplanner.pl, thinkmice.pl, micepoland.com.pl, eventmanagement.pl, sbe.org.pl, mediarun.pl, personel.infor.pl, nowymarketing.pl,  strefamice.pl, eventowablogerka.pl czy też grupy w ramach social mediów, m.in.: polecam i nie polecam.

Proszę przypomnieć naszym czytelnikom skąd można pobrać Trendbooka?

Publikacja dostępna jest na stronie: https://goo.gl/8JR7Cb

Czy po publikacji Trendbooka spoczniecie na laurach, czy może jesteście w trakcie przygotowywania kolejnych publikacji mających na celu edukację branży eventowej?

Tak pozytywny odbiór Trendbooka i naszej wcześniejszej publikacji ”Miejsce ma znaczenie” dodaje nam skrzydeł i zachęca do kolejnych branżowych inicjatyw. Aż się prosi by Trendbook był publikacją cykliczną i tak też zakładamy. Będziemy poszerzać grono ekspertów by zainspirować czytelników różnymi punktami widzenia.  

Fragment Trendbooka

Agnieszka Chaber-Tomczak jest . Możecie ją sledzić na Linkedinie. Digital Knowledge Village możecie śledzić na Facebooku i Instagramie. Trendbooka o którym mowa w wywiadzie możecie pobrać tutaj.


Czym jest Evenea? Ułatwiamy organizowanie wydarzeń - od sprzedaży biletów i rejstrację uczestników po obsługę mailingu, integrację z Facebookiem czy dostosowanie strony wydarzenia do urządzeń mobilnych. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zacznij tutaj!