background-green-evenea

Blog

Jak komunikować się z uczestnikiem wydarzenia przez chat?

Read More
Wszystkie Artykuły

Jak komunikować się z uczestnikiem wydarzenia przez chat?

 

Komunikacja z Klientem przez chat, choć powszechna, wciąż niesie za sobą ryzyko. Jeśli robisz to dobrze, Twoje wydarzenie może zyskać nie tylko na płaszczyźnie Obsługi Klienta przed, w trakcie i po wydarzeniu, ale także liczbie zakupionych biletów, jakościowym budowaniu społeczności wokół marki i efektywnych działaniach marketingowych, generujących realne wyniki sprzedażowe. Jeśli jednak źle z niego korzystasz, chat okaże się tylko kosztownym narzędziem, które nie daje opłacalnych korzyści dla firmy.

Czy spotkałeś się kiedyś z chatem na stronie internetowej, czyli pojawiającym się komunikatorem, w którym ktoś prosi Cię o odpowiedź na dane pytania bądź zachęca do odbycia rozmowy telefonicznej? To rozwiązanie coraz częściej pojawia się w strategiach sprzedażowo-marketingowych wielu wydarzeń; również małych i średnich i lokalnych, nie tylko dużych i międzynarodowych. 

 

Aby odpowiednio zaprojektować chat i ułożyć do niego skuteczną strategię należy spojrzeć na to rozwiązanie z punktu widzenia klienta oraz z punktu widzenia biznesu.

evenea incredbots chatbot

Dla biznesu, czyli Twojego wydarzenia, najważniejsze jest, żeby każda z tych rozmów bądź chociaż większość z nich kończyła się sprzedażą, tzn., że jeżeli ktoś wejdzie w interakcję z Twoim chatem czy nawiąże kontakt z Twoim konsultantem, Tobie jako biznesowi zależeć będzie na tym, aby każda rozmowa doprowadziła do sprzedaży biletów, pakietów dla sponsorów czy partnerstw. Najlepiej jak najszybciej.

 

Z punktu widzenia Klienta (Uczestnika) jednak tak nie jest.

 

Sytuacja, w której po kilku minutach od wejścia na artykuł na stronie  internetowej pojawia się okienko chatu, w którym ktoś pyta, czy chcesz porozmawiać na temat danego produktu lub od razu go kupić jest coraz bardziej powszechna. Jest to strzał w kolano dla marki i niepotrzebny koszt, szczególnie w przypadku biletów i pakietów o wysokiej wartości (np. konferencje technologiczne, pakiety sponsoringowe wydarzeń na ponad 1000 uczestników). Osoba, która odwiedza stronę pierwszy raz nie zna jeszcze marki, nie rozumie specyfikacji produktu, jej głowę wypełnia dużo obiekcji. Szanse na to, że akurat w tym momencie będzie gotowa kupić, jest bardzo niska (wyjątkiem mogą tu być np. koncerty, gdzie uczestnicy-fani czekają na rozpoczęcie sprzedaży biletów. Tu wydłużenie ścieżki zakupowej może skutkować w niezadowoleniu, a nawet irytacji klientów).

 

Dużo bardziej prawdopodobne jest to, że znajduje się akurat w fazie poszukiwania albo dopiero uświadamiania sobie, że ma jakiś problem, potrzebuje pomocy lub rozwiązania i sprawdza, co/kto na rynku może jej pomóc.

 

Dużo właściwsze na tym etapie byłoby więc zastosowanie komunikatu sprawdzającego, (jeżeli już chcesz wykorzystać moduł chatowy) czy czytelnik ma jakieś pytania dotyczące tego artykułu, czy pojawią się jakieś wątpliwości, czy chce zapoznać się jakimiś innymi treściami.

 

To założenie stosowane jest w wielu markach, poniżej przykład ze strony 9. edycji konferencji Wolves Summit:

wolvessummit livechat chatbotWyobraź sobie, że dana osoba weszła np. na artykuł porównawczy, w którym ktoś opowiada o możliwych wycieczkach na Karaiby.

 

Jeżeli ktoś znajduje się na takim wpisie blogowym, statystycznie bardziej możliwe jest to, że zastanawia się, w jakim kierunku pojechać, kiedy warto pojechać, jaka jest pogoda, co powinien zabrać, niż nad tym, żeby już kupić konkretną wycieczkę.

 

Jeżeli w mądry sposób przeznaczysz pewną część swoich zasobów w firmie na to, żeby również prowadzić konwersacje, które nie zawsze będą zmierzały do sprzedaży, ale będą budowały bardzo dobry kontakt z klientem, doprowadzisz do tego, że klient stanie się lojalny i z czasem, wprowadzając dodatkowo kampanie marketingowe, kampanie reklamowe, wracając do niego za pomocą maili, czy wysyłając mu wiadomość za pomocą bota, doprowadzisz do tego, że ta osoba kupi Twój produkt.

wolves summit chatbotPrzy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem polecam Ci się jednak przed tym powstrzymać i tak prowadzić konwersację, żeby podejmowanie decyzji o zakupie było świadome i zadbać o to, aby mieć finalnie zadowolonego klienta, który będzie o Twojej marce mówił wszystkim swoim znajomym, stając się tym samym adwokatem Twoich produktów czy usług. 

 

Chcesz wypróbować chatbota na swoim wydarzeniu? Aktywuj darmowy 14-dniowy dostęp do platformy IncredBots i skorzystaj z gotowego szablonu rozmowy zapewniającej spersonalizowaną obsługę uczestnika Twojego wydarzenia!Zacznij tutaj

 

Już dziś zorganizuj swoje pierwsze wydarzenie na Evenea!

 
 
 
evenea_black_rgb_smaller-2

Tylko kilka kroków dzieli Cię od zbudowania swojego pierwszego wydarzenia na naszej platformie! Nie czekaj dłużej i wykorzystaj zunifikowany system sprzedaży biletów i prowadzenia rejestracji na wydarzenie.

Zacznij tutaj!

Wszystkie Posty

Jak komunikować się z uczestnikiem wydarzenia przez chat?

 

Komunikacja z Klientem przez chat, choć powszechna, wciąż niesie za sobą ryzyko. Jeśli robisz to dobrze, Twoje wydarzenie może zyskać nie tylko na płaszczyźnie Obsługi Klienta przed, w trakcie i po wydarzeniu, ale także liczbie zakupionych biletów, jakościowym budowaniu społeczności wokół marki i efektywnych działaniach marketingowych, generujących realne wyniki sprzedażowe. Jeśli jednak źle z niego korzystasz, chat okaże się tylko kosztownym narzędziem, które nie daje opłacalnych korzyści dla firmy.

Czy spotkałeś się kiedyś z chatem na stronie internetowej, czyli pojawiającym się komunikatorem, w którym ktoś prosi Cię o odpowiedź na dane pytania bądź zachęca do odbycia rozmowy telefonicznej? To rozwiązanie coraz częściej pojawia się w strategiach sprzedażowo-marketingowych wielu wydarzeń; również małych i średnich i lokalnych, nie tylko dużych i międzynarodowych. 

 

Aby odpowiednio zaprojektować chat i ułożyć do niego skuteczną strategię należy spojrzeć na to rozwiązanie z punktu widzenia klienta oraz z punktu widzenia biznesu.

evenea incredbots chatbot

Dla biznesu, czyli Twojego wydarzenia, najważniejsze jest, żeby każda z tych rozmów bądź chociaż większość z nich kończyła się sprzedażą, tzn., że jeżeli ktoś wejdzie w interakcję z Twoim chatem czy nawiąże kontakt z Twoim konsultantem, Tobie jako biznesowi zależeć będzie na tym, aby każda rozmowa doprowadziła do sprzedaży biletów, pakietów dla sponsorów czy partnerstw. Najlepiej jak najszybciej.

 

Z punktu widzenia Klienta (Uczestnika) jednak tak nie jest.

 

Sytuacja, w której po kilku minutach od wejścia na artykuł na stronie  internetowej pojawia się okienko chatu, w którym ktoś pyta, czy chcesz porozmawiać na temat danego produktu lub od razu go kupić jest coraz bardziej powszechna. Jest to strzał w kolano dla marki i niepotrzebny koszt, szczególnie w przypadku biletów i pakietów o wysokiej wartości (np. konferencje technologiczne, pakiety sponsoringowe wydarzeń na ponad 1000 uczestników). Osoba, która odwiedza stronę pierwszy raz nie zna jeszcze marki, nie rozumie specyfikacji produktu, jej głowę wypełnia dużo obiekcji. Szanse na to, że akurat w tym momencie będzie gotowa kupić, jest bardzo niska (wyjątkiem mogą tu być np. koncerty, gdzie uczestnicy-fani czekają na rozpoczęcie sprzedaży biletów. Tu wydłużenie ścieżki zakupowej może skutkować w niezadowoleniu, a nawet irytacji klientów).

 

Dużo bardziej prawdopodobne jest to, że znajduje się akurat w fazie poszukiwania albo dopiero uświadamiania sobie, że ma jakiś problem, potrzebuje pomocy lub rozwiązania i sprawdza, co/kto na rynku może jej pomóc.

 

Dużo właściwsze na tym etapie byłoby więc zastosowanie komunikatu sprawdzającego, (jeżeli już chcesz wykorzystać moduł chatowy) czy czytelnik ma jakieś pytania dotyczące tego artykułu, czy pojawią się jakieś wątpliwości, czy chce zapoznać się jakimiś innymi treściami.

 

To założenie stosowane jest w wielu markach, poniżej przykład ze strony 9. edycji konferencji Wolves Summit:

wolvessummit livechat chatbotWyobraź sobie, że dana osoba weszła np. na artykuł porównawczy, w którym ktoś opowiada o możliwych wycieczkach na Karaiby.

 

Jeżeli ktoś znajduje się na takim wpisie blogowym, statystycznie bardziej możliwe jest to, że zastanawia się, w jakim kierunku pojechać, kiedy warto pojechać, jaka jest pogoda, co powinien zabrać, niż nad tym, żeby już kupić konkretną wycieczkę.

 

Jeżeli w mądry sposób przeznaczysz pewną część swoich zasobów w firmie na to, żeby również prowadzić konwersacje, które nie zawsze będą zmierzały do sprzedaży, ale będą budowały bardzo dobry kontakt z klientem, doprowadzisz do tego, że klient stanie się lojalny i z czasem, wprowadzając dodatkowo kampanie marketingowe, kampanie reklamowe, wracając do niego za pomocą maili, czy wysyłając mu wiadomość za pomocą bota, doprowadzisz do tego, że ta osoba kupi Twój produkt.

wolves summit chatbotPrzy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem polecam Ci się jednak przed tym powstrzymać i tak prowadzić konwersację, żeby podejmowanie decyzji o zakupie było świadome i zadbać o to, aby mieć finalnie zadowolonego klienta, który będzie o Twojej marce mówił wszystkim swoim znajomym, stając się tym samym adwokatem Twoich produktów czy usług. 

 

Chcesz wypróbować chatbota na swoim wydarzeniu? Aktywuj darmowy 14-dniowy dostęp do platformy IncredBots i skorzystaj z gotowego szablonu rozmowy zapewniającej spersonalizowaną obsługę uczestnika Twojego wydarzenia!Zacznij tutaj

Przeczytaj Również

Poznaj uczestnika swojego eventu od podszewki i odpowiedz na jego potrzeby

Działając na tak ciężkim i coraz bardziej konkurencyjnym rynku, jakim jest organizacja eventów, stoimy przed wieloma wyzwaniami. Według event managerów, jednym z największych z nich jest  określenie, kim jest klient (czyli uczestnik wydarzenia) oraz w jaki sposób określić, ile takich osób jest na rynku. Następnie trzeba oszacować, do ilu uczestników realnie jesteśmy w stanie dotrzeć oraz jak dużą grupę osób przekonać do przybycia właśnie na nasze wydarzenie. Jeżeli planujesz organizację wydarzeń na 2019 r. i późniejsze lata, zachęcam Cię już teraz: przemyśl, kto będzie Twoim klientem oraz w jaki sposób dać mu to, czego potrzebuje.

  • 7 min czytania

Jak krok po kroku określić świetną niszę?

O co tak naprawdę chodzi z grupą docelową i określaniem nisz?

  • 2 min czytania

Dlaczego Twoje wydarzenie powinno mieć chatbota?

Jeśli nie budujesz chatbota, jesteś z tyłu. W obecnych czasach ludzie żyją i kupują szybko, a przyzwyczajeni do możliwości, które otworzył przed nimi Internet, wymagają natychmiastowej reakcji i odpowiedzi na swoje pytania. Dodatkowo, kiedy czegoś potrzebują, sprawdzają, pytają lub po prostu chcą porozmawiać z bliską osobą, piszą, nie dzwonią.   To najwyższy czas, żeby firmy umożliwiły swoim uczestnikom stały kontakt online. Inaczej już za kilka lat mogą zniknąć z rynku. „Ja pukam, Ty pytasz”   Ile z nas pamięta jeszcze czasy podstawówki, kiedy idąc z kolegą do nauczyciela decydowaliśmy, które będzie z nim rozmawiać i załatwi sprawę? Chociaż wielu z nas szkołę ma za sobą i nauczyliśmy się, jak być dorosłymi, ten mechanizm w nas pozostał. Doceniamy (a nawet wolimy) możliwość uzyskania pomocy, czy odpowiedzi bez kontaktu z drugim człowiekiem. Między innymi dlatego aplikacje takie jak UBER odniosły sukces - niemal całkowicie wyeliminowały kontakt z drugim człowiekiem, zapewniając szybką, zautomatyzowaną obsługę Klienta.       Nie wystarczy już jednak proponować swoim klientom aplikacji - w 2017 r. 51% użytkowników smartfonów miesięcznie pobierało 0 aplikacji, a tylko 17% więcej niż 3. Chatboty wychodzą uczestnikom naprzeciw, mogą być dostępne na wielu platformach (Facebook, WhatsApp, Slack itd.), na których potencjalni (i obecni) Klienci już są, nie wymagając pobierania nowych aplikacji, a nawet wychodzenia z nich i otwierania przeglądarki. Możesz wykorzystać chatbota na wiele sposobów i niemal w pełni zastąpić nim dział Obsługi Klienta; chatboty umożliwią Ci coś, czego nie zrobi żaden człowiek; 100% bezproblemową dostępność 24/7.     Sprzedawca, Marketer, Asystent (...) w jednym   Zanim się obejrzymy, chatboty będą standardem w każdym (nawet małym i średnim) biznesie. Już dziś spotykamy je na fanpage’ach wielu wydarzeń, również w Polsce (sprawdź: See Bloggers, Wolves Summit). Kaza Razat, założyciel Skillset.ai uważa wręcz, że jeśli za 10 lat dany biznes nie będzie korzystał z wirtualnego asystenta, będzie w tak samo niekorzystnej sytuacji, w jakiej obecnie są te firmy, które nie prowadzą biznesu w Internecie. Według Gantera, do 2020 chatboty będą odpowiedzialne za 85% interakcji w komunikatorach, a według PwC 31% właścicieli biznesu twierdzi, że wykorzystanie wirtualnych asystentów będzie miało większy wpływ na ich firmę niż jakakolwiek inna technologia oparta na AI.   Odpowiadanie na pytania potencjalnych i obecnych uczestników to tylko fragment możliwości chatbota. Kiedy połączysz go z narzędziem do zarządzania Klientami (CRM) staje się jeszcze mądrzejsze. Wykorzysta dotychczasowe rozmowy w taki sposób, żeby spersonalizować komunikaty i odpowiedzi i dopasować je do konkretnej sytuacji i preferencji. W czasach kiedy częstotliwość pobierania aplikacji, otwieralność e-maili, współczynniki klikalności i efektywność maili spadają, chatboty dają biznesom możliwość prowadzenia konwersacji z Klientami na dużą skalę, budując z nimi dobre, długotrwałe relacje.   „W ostatnich kilkunastu miesiącach chatboty zdefiniowały na nowo komunikację marki z odbiorcami. Już wkrótce to wygodne i przydatne narzędzie, zarówno dla organizacji, jak i konsumenta, stanie się kluczowym dla zdalnej obsługi klienta, wypierając powoli kontakt mailowy czy telefoniczny.”   Tak zaczyna się artykuł magazynu Law Business Quality poświęcony przyszłości chatbotów. Są one nie tylko zawsze dostępne i gotowe do odpowiedzi, są szybsze, dokładniejsze i nie zapominają. Chatboty nie tylko spełniają potrzeby każdego biznesu, to przede wszystkim proste i wysoce intuicyjne narzędzie asystujące Klientowi na każdym etapie jego przygody z Twoją firmą.

  • 3 min czytania