background-green-evenea

Blog

Wszystkie Artykuły

18 kroków na pozyskiwanie (edukację) Klientów za pomocą webinarów lub live'ów

Jak pozyskiwać Klientów na „autopilocie"?

 

Po blisko 200 webinarach (szkoleniach online, treningów za pośrednictwem internetu), których celem jest:

  1. dać wartość za darmo większą, niż konkurencja żąda odpłatnie.

  2. pomóc potencjalnym Klientom zrozumieć, że masz odpowiednią wiedzę, doświadczenie i narzędzia, aby dostarczyć im pożądane rozwiązania,

    myślę, że mam formułę, która działa na rynku polskim.

Co ciekawe tylko 5 z tych webinarów było prowadzonych przeze mnie.


Pozostałe przez Klientów, którzy stosują tę formułę, którzy szybko stają się dobrymi znajomymi, kolegami, przyjaciółmi, bo dowozisz rezultaty i jesteś jedną z nielicznych osób, które nie czyhają na ich ciężko zarobione pieniądze, których strata narazi ich na destabilizację ich życia oraz ich rodziny.


Po 2 dniach nagrywania materiałów szkoleniowych na ten temat oraz blisko 8 tygodni zbierania się do zrobienia prezentacji i zebrania wszystkiego do kupy - powstał gotowy schemat działania. 

ebook dla przedsiebiorcow

W pigułce:

Zanim zaczniesz, to musisz zrozumieć, że (to najważniejsze!):

  1. Działa to jednakowo dla:


    a) webinarów robionych na żywo (w ten sposób niektórzy nasi klienci generują 20-50 tysięcy złotych tygodniowo),

    b) wideokonferencji 1:1 (w ten sposób sam sprzedałem za 458 000 zł netto - i kilka razy za nieco mniej - spotkanie fizyczne nie było potrzebne), 

    c) Live'ów (czyli transmisji na żywo) na Facebooku, YouTubie, na LinkedIn jeszcze nie robiłem, więc nie zamierzam pisać głupot, że sprawdziłem.

  2. Osoba, która zarejestruje się na spotkanie nie musi wcześniej wiedzieć kim jesteś.

  3. Chcesz doprowadzić do tego, aby osoba kupiła Twój produkt zaraz po spotkaniu lub chcesz, aby wypełniła formularz umówienia na rozmowę z Tobą lub Twoim handlowcem - preferuję sposób drugi. Zwiększa wartość 2x, ale wymaga, abyś zrozumiał lub zrozumiała czym jest analiza potrzeb Klienta i że wciskanie gównianych produktów lub usług doprowadzi do tego, że może kupisz sobie teraz w leasingu nowe auto, ale za rok Ciebie nie będzie na rynku.

  4. Ważne - masz jakąś reputację na rynku, Twoja marka firmowa lub osobista jest rozpoznawalna w Twojej niszy (nieważne czy ma 300 osób, 1000 czy 100 000). Jeżeli kupiłeś jakiś kurs i zamierzasz teraz tego uczyć i to sprzedawać lub pozycjonować się na niewiadomo jakiego eksperta bez rezultatów, to po prostu tylko zmarnujesz pieniądze i nie będziesz miał lub miała rezultatów.

  5. Musisz tworzyć dobry content (wartościowe treści) wideo, teksty; zrób je, skorzystaj z pomocy kogoś, kto Cię tego nauczy lub zlecisz to początkowo na zewnątrz, a następnie wyszkolisz osoby wewnątrz Twojego zespołu.

  6. Potrzebujesz mieć reputację osoby, która jest dobra w tym, co robi oraz ma wyniki. Ma wyniki, to znaczy, że są osoby lub marki, którym pomogłeś lub pomogłaś i możesz o tym powiedzieć.

    Jeżeli nie masz, to w większości przypadków potrzebujesz 1-3 miesięcy, aby mieć.

  7. Musisz mieć co najmniej 5000 zł, a idealnie 10 000 zł na uzyskanie niezbędnej wiedzy (aby nie przepalić budżetu na reklamę oraz podwykonawców), na wydanie środków na właściwą reklamę oraz zapłatę wynagrodzeń dla specjalistów lub członków Twojego zespołu.

    TO SZALENIE ISTOTNE:

    specjalistów, a nie tego, kto Ci to zrobi najtaniej...

    Chyba, że bawisz się w biznes jak małolat klockami LEGO lub bawisz się pieniędzmi Twojej organizacji. Wtedy lepiej pograj sobie na automatach. Emocje podobne.


    Wiem, że są osoby, które powiedzą Ci, że można to zrobić taniej...


    Jeżeli chcesz ich słuchać i masz wyniki rób, to dalej.

    Jeżeli nie masz wyników,

    Zatrzymaj się i zastanów.

    To są Twoje pieniądze i Twój czas.

    Lecimy dalej.

  8. Potrzebujesz stworzyć 4 strony:

    - stronę zapisu - rejestracja na wydarzenie,
    - stronę z formularzem rejestracyjnym,
    - stronę podziękowania po zapisie,
    - stronę z ofertą.

    Możesz to zlecić i zapłacić za 4 strony dobre kilka tysięcy złotych lub skorzystać z czyichś gotowych szablonów, których wdrożenie nie zajmie więcej niż jeden dzień.

    lub możesz skorzystać odpłatnie z moich szablonów, które skonfigurujesz i odpalisz w kilka godzin.

  9. Potrzebujesz przygotować dwa wartościowe materiały edukacyjne, instrukcje jak coś zrobić i możesz to zrobić niezależnie czy:

    - uczysz pływać,
    - organizujesz biegi z przeszkodami,
    - sprzedajesz nieruchomości lub inwestycje w nie,
    - sprzedajesz bilety na wydarzenia lub pakiety partnerskie,
    - sprzedajesz oprogramowanie,
    - sprzedajesz konsultacje,
    - oferujesz obsługę prawną, rachunkową,
    - jesteś psychologiem, trenerem osobistym,
    - prowadzisz firmę produkcyjną lub sprzedajesz maszyny,
    - i wiele innych rzeczy...

    Jeden z nich użyjesz jako magnes, który przyciągnie zainteresowanych Klientów.

    Drugi dasz osobom, które zostały na Twoim webinarze do samego końca.

  10. Udział w Twoim webinarze, wideokonferencji lub transmisji live może być bezpłatny lub płatny - w zależności od tego, czy kierujesz go do Klientów, czy potencjalnych Klientów.

  11. Automatyzacje po zapisie na webinar

    Zaraz po tym, jak ktoś wypełni formularz rejestracji lub zapisze się przez Facebook Messengera (potrzebujesz do tego celu chatbota), musisz mu wysłać:

    a) wiadomość po zapisie - natychmiast,
    b) wiadomość na 3 dni przed webinarem,
    c) wiadomość na 2 dni przed webinarem,
    d) wiadomość na 1 dzień przed webinarem,
    e) wiadomość na 12 godzin przed webinarem,
    f) wiadomość na 1 godzinę przed webinarem,
    g) wiadomość na 10 minut przed webinarem.


    Czasami zdarza mi (nam) się wysłać więcej.

    Pomyślisz - spam?

    Nie.

    Każda z tych wiadomości oprócz dwóch ostatnich ma zawierać WARTOŚCIOWĄ WIEDZĘ i rozwiązania problemów lub spełnienie pragnień Twoich Klientów.

  12. Reklamy po zapisie na webinar

    Ja korzystam z Facebooka, Instagrama, YouTube, Google i LinkedIN - systemów reklamowych, a nie publikowania na ślepo lub spamowania na grupach zaproszeniami - nie rób tego.

    Nie licz na zasięgi bezpłatne.

    Chyba że jesteś influencerem - wtedy nie będzie problemu zebrać 1000 osób nawet bez reklam, ale z reklamami możesz ich mieć 2, 3 lub 5 tysięcy.

    Jeżeli nie jesteś osobą, na której widok ludziom z podniecenia drżą ręce lub sztywnieją cali z onieśmielenia, to musisz płacić za ruch...

    ...i to jest totalnie ok.

    Po zapisie odpalasz reklamy


    a) Krótkie wideo 15-60 sekund "amatorsko" nagrane, w którym:

    - przedstawiasz się,
    - dziękujesz,
    - utwierdzasz, że dokonany wybór był dobry,
    - przypominasz o terminie.

    b) Tworzysz reklamę z banerkiem/grafika statyczna - czyli po prostu obrazek informując i przypominając o terminie oraz linku jak dołączyć.

  13. Jak ich przekonać, że warto dołączyć?

    Jak sprawić, żeby się zapisali?

    a) Temat szkolenia, krótki prosty i dający wartość jak np:

    Jak pozyskać mieszkanie dające min. 30.000 zł gdy inni mówią, że nie ma okazji...

    albo:

    Poznaj sprawdzone sposoby na pozyskiwanie sponsorów i sprzedaż biletów na wydarzenie.

    lub z mojego webinaru:

    Poznaj 3 sprawdzone sposoby na sprzedaż biletów i organizację wydarzeń.


    b) Opisz 3 rzeczy jakie wyniosą uczestnicy z Twojego spotkania - czego się nauczą np z mojego:

    Już w czwartek o 10:00 nauczysz się:

    Jak w łatwy sposób krok po kroku stworzyć wydarzenie zaczynając od zera i upewnić się, że zapełnisz całą salę. Poznasz najlepsze praktyki od twórcy See Bloggers i Wolves Summit.

    Taktyka#1 – Dowiesz się co zrobić, aby wiedzieć, ile osób może pojawić się na Twoim wydarzeniu.

    Taktyka #2 – Jak prosto sprzedać konferencje, szkolenie lub inne wydarzenie z 3x większym zyskiem niż konkurencja.

    Taktyka #3 – Jak w zaledwie rok stworzyć wydarzenie, które wygeneruje ponad milion złotych w biletach i sponsoringach.

    lub:

    Już w czwartek o 10:00 nauczysz się:

    Jak pozyskać dużych sponsorów bez konieczności inwestowania budżetu marketingowego,

    Jak sprzedać bilety w planowanych ilościach, zarówno w niskiej, jak i w wysokiej cenie,

    Jak zarabiać na wydarzeniach używając 4 różnych modeli.

    ...i bam!

    Mamy 40% konwersji ze strony lądowania na zapis.


    Na początku możesz mieć mniej i nie są to typowe wyniki.

    Każdy z wyżej opisanych elementów musi być przygotowany do perfekcji.

    Jeżeli chcesz mieć takie rezultaty, skontaktuj się ze mną lub z moim zespołem.

  14. Jeżeli nie wydałeś lub nie wydałaś 50 000 zł na reklamy, nie ucz się ich od zera. To nie jest tak banalnie proste, jak wszyscy mówią. Zleć to fachowcom.

  15. Musisz założyć grupę na Facebooku lub LinkedIN i tam kierować osoby, które zapisały się na webinar.

  16. Część szkoleniowa webinaru powinna trwać 40-60 minut, a część przeznaczona na sprzedaż 10-30 minut.

  17. Być może to jest trudne do przyswojenia, szczególnie jeżeli brałeś lub brałaś udział w szkoleniach z NLP i nasłuchałeś się, że ludzi trzeba bajerować, ale prowadząc webinar, wideokonferencję lub live musisz być sobą.
  18. Na koniec nieco większy poziom trudności:

    Reklamy, wiadomości po zakończeniu.

    To one spowodują, że uzyskasz 2x tyle zapisów na rozmowy lub sprzedaż 2x więcej niż normalnie:

    Po webinarze, wideokonferencji lub live wysyłasz:

    4 e-maile

    lub

    4 wiadomości przez Facebook Messengera (nie ręcznie, automatycznie).

    I żeby to nie zajęło teraz 20 stron, których pewnie nie przeczytasz jeszcze na tym etapie, bo być może jeszcze mnie nie znasz na tyle, aby zaufać, że to działa, a jest to coś, czego raczej nie zobaczysz zbyt często bo robi to mniej niż 0,01% osób na rynku.


    Nie popieram tego 0,01% jakimkolwiek badaniem.

    Nie widziałem tego nigdy w języku polskim.

    Ale zakładam, że ktoś jeszcze to robi.

    Gotowy, gotowa?


    Wiadomości i reklamy zrobimy o:

    A) Proces lub Metoda - te reklamy pokazują, w jaki sposób pracujesz z Klientami i na czym polega Twoja metoda,

    B) Wartość - przykład. takiej „reklamy” właśnie czytasz,

    C) Rozwiązanie - pokazuje Twój produkt lub usługę i to jakie korzyści ktoś odnosi z używania/korzystania,

    D) Ból/Problem - Przypomina im o problemie, który jest nierozwiązany lub pragnieniu posiadania,

    E) Dlaczego Właśnie Teraz? - Informuje dlaczego warto z tego skorzystać właśnie teraz,

    F) Opinie / Testymoniale / Rekomendacje - tekstowe lub w formie wideo, krótkie,

    G) Ekspertyza/PR - Pozycjonuje Cię jako autorytet - artykuł na rozpoznawalnym serwisie, podcast, blog, etc, ktoś z branży, kto jest znany i się o Tobie wypowiada, wywiad,

    H) Ostatnie Przypomnienie - Przypomnienie o tym, co ominie Twojego Klienta jeżeli z tego nie skorzysta właśnie teraz - prawdziwy, a nie wyssany z palca,

    I) Dostęp do szkolenia - informacja o możliwości obejrzenia ponownie - stosujesz nie wcześniej niż po 30 webinarze na żywo.

    Zwykle tworzymy około 20 takich unikalnych treści.

    WAŻNE:

    - nie wyświetlamy ich więcej niż 3 razy,
    - muszą być dostarczane w odpowiedniej kolejności,

    (dla firm usługowych, przy sprzedaży produktów - można to. wdrożyć nawet do sprzedaży mebli za 50 tysięcy lub aut za 500 tysięcy złotych lub mniej działa tak samo, po prostu nieco inaczej się to tworzy i nazywa)


    I na koniec: pytanie, które najczęściej dostaję...

    Czy to jest kosztowne?

    Zależy dla kogo i kiedy.


    Po ponad 200 webinarach mogę Ci powiedzieć, że:


    Po wprowadzeniu i wielokrotnej modyfikacji tego schematu działania, mogę powiedzieć, że moim zdaniem i mówią też o tym nasze rezultaty oraz naszych Klientów, ta strategia złożona z kilkudziesięciu taktyk jest jedną z bardziej efektywnych pod kątem pozyskiwania Klientów i generowania leadów - czyli kontaktów do potencjalnych Klientów oraz sprzedaży produktów i usług.


    Na obrazku poniżej wyniki webinaru z 17 października 2019:
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

A, że o rezultatach i o tym, że coś działa możemy mówić wtedy, kiedy nasi Klienci mają podobne rezultaty, to zrzut z wielu korespondencji z podobnymi rezultatami:

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

15 osób x 5000 zł = 75 000 zł z jednego webinaru.

 

Widzisz w tym wartość dla Ciebie lub Twojej organizacji?

 

 

Produktywnego dnia,

Marek Piasek, Evenea

Marek Piasek
Marek Piasek
CMO Evenea, współzałożyciel marek Wolves Summit i See Bloggers. Autor książki "Poradnik Organizatora - Jak sprzedawać bilety, pozyskiwać sponsorów oraz organizować wydarzenia małe i duże.". Strateg współodpowiedzialny za sukces dziesiątek 6- i 7-cyfrowych kampanii marketingowych, zarówno w swoich markach, jak i klientów z Polski, Wielkiej Brytanii i USA

 

Już dziś zorganizuj swoje pierwsze wydarzenie na Evenea!

 
 
 
evenea_black_rgb_smaller-2

Tylko kilka kroków dzieli Cię od zbudowania swojego pierwszego wydarzenia na naszej platformie! Nie czekaj dłużej i wykorzystaj zunifikowany system sprzedaży biletów i prowadzenia rejestracji na wydarzenie.

Zacznij tutaj!

Wszystkie Posty

18 kroków na pozyskiwanie (edukację) Klientów za pomocą webinarów lub live'ów

Jak pozyskiwać Klientów na „autopilocie"?

 

Po blisko 200 webinarach (szkoleniach online, treningów za pośrednictwem internetu), których celem jest:

  1. dać wartość za darmo większą, niż konkurencja żąda odpłatnie.

  2. pomóc potencjalnym Klientom zrozumieć, że masz odpowiednią wiedzę, doświadczenie i narzędzia, aby dostarczyć im pożądane rozwiązania,

    myślę, że mam formułę, która działa na rynku polskim.

Co ciekawe tylko 5 z tych webinarów było prowadzonych przeze mnie.


Pozostałe przez Klientów, którzy stosują tę formułę, którzy szybko stają się dobrymi znajomymi, kolegami, przyjaciółmi, bo dowozisz rezultaty i jesteś jedną z nielicznych osób, które nie czyhają na ich ciężko zarobione pieniądze, których strata narazi ich na destabilizację ich życia oraz ich rodziny.


Po 2 dniach nagrywania materiałów szkoleniowych na ten temat oraz blisko 8 tygodni zbierania się do zrobienia prezentacji i zebrania wszystkiego do kupy - powstał gotowy schemat działania. 

ebook dla przedsiebiorcow

W pigułce:

Zanim zaczniesz, to musisz zrozumieć, że (to najważniejsze!):

  1. Działa to jednakowo dla:


    a) webinarów robionych na żywo (w ten sposób niektórzy nasi klienci generują 20-50 tysięcy złotych tygodniowo),

    b) wideokonferencji 1:1 (w ten sposób sam sprzedałem za 458 000 zł netto - i kilka razy za nieco mniej - spotkanie fizyczne nie było potrzebne), 

    c) Live'ów (czyli transmisji na żywo) na Facebooku, YouTubie, na LinkedIn jeszcze nie robiłem, więc nie zamierzam pisać głupot, że sprawdziłem.

  2. Osoba, która zarejestruje się na spotkanie nie musi wcześniej wiedzieć kim jesteś.

  3. Chcesz doprowadzić do tego, aby osoba kupiła Twój produkt zaraz po spotkaniu lub chcesz, aby wypełniła formularz umówienia na rozmowę z Tobą lub Twoim handlowcem - preferuję sposób drugi. Zwiększa wartość 2x, ale wymaga, abyś zrozumiał lub zrozumiała czym jest analiza potrzeb Klienta i że wciskanie gównianych produktów lub usług doprowadzi do tego, że może kupisz sobie teraz w leasingu nowe auto, ale za rok Ciebie nie będzie na rynku.

  4. Ważne - masz jakąś reputację na rynku, Twoja marka firmowa lub osobista jest rozpoznawalna w Twojej niszy (nieważne czy ma 300 osób, 1000 czy 100 000). Jeżeli kupiłeś jakiś kurs i zamierzasz teraz tego uczyć i to sprzedawać lub pozycjonować się na niewiadomo jakiego eksperta bez rezultatów, to po prostu tylko zmarnujesz pieniądze i nie będziesz miał lub miała rezultatów.

  5. Musisz tworzyć dobry content (wartościowe treści) wideo, teksty; zrób je, skorzystaj z pomocy kogoś, kto Cię tego nauczy lub zlecisz to początkowo na zewnątrz, a następnie wyszkolisz osoby wewnątrz Twojego zespołu.

  6. Potrzebujesz mieć reputację osoby, która jest dobra w tym, co robi oraz ma wyniki. Ma wyniki, to znaczy, że są osoby lub marki, którym pomogłeś lub pomogłaś i możesz o tym powiedzieć.

    Jeżeli nie masz, to w większości przypadków potrzebujesz 1-3 miesięcy, aby mieć.

  7. Musisz mieć co najmniej 5000 zł, a idealnie 10 000 zł na uzyskanie niezbędnej wiedzy (aby nie przepalić budżetu na reklamę oraz podwykonawców), na wydanie środków na właściwą reklamę oraz zapłatę wynagrodzeń dla specjalistów lub członków Twojego zespołu.

    TO SZALENIE ISTOTNE:

    specjalistów, a nie tego, kto Ci to zrobi najtaniej...

    Chyba, że bawisz się w biznes jak małolat klockami LEGO lub bawisz się pieniędzmi Twojej organizacji. Wtedy lepiej pograj sobie na automatach. Emocje podobne.


    Wiem, że są osoby, które powiedzą Ci, że można to zrobić taniej...


    Jeżeli chcesz ich słuchać i masz wyniki rób, to dalej.

    Jeżeli nie masz wyników,

    Zatrzymaj się i zastanów.

    To są Twoje pieniądze i Twój czas.

    Lecimy dalej.

  8. Potrzebujesz stworzyć 4 strony:

    - stronę zapisu - rejestracja na wydarzenie,
    - stronę z formularzem rejestracyjnym,
    - stronę podziękowania po zapisie,
    - stronę z ofertą.

    Możesz to zlecić i zapłacić za 4 strony dobre kilka tysięcy złotych lub skorzystać z czyichś gotowych szablonów, których wdrożenie nie zajmie więcej niż jeden dzień.

    lub możesz skorzystać odpłatnie z moich szablonów, które skonfigurujesz i odpalisz w kilka godzin.

  9. Potrzebujesz przygotować dwa wartościowe materiały edukacyjne, instrukcje jak coś zrobić i możesz to zrobić niezależnie czy:

    - uczysz pływać,
    - organizujesz biegi z przeszkodami,
    - sprzedajesz nieruchomości lub inwestycje w nie,
    - sprzedajesz bilety na wydarzenia lub pakiety partnerskie,
    - sprzedajesz oprogramowanie,
    - sprzedajesz konsultacje,
    - oferujesz obsługę prawną, rachunkową,
    - jesteś psychologiem, trenerem osobistym,
    - prowadzisz firmę produkcyjną lub sprzedajesz maszyny,
    - i wiele innych rzeczy...

    Jeden z nich użyjesz jako magnes, który przyciągnie zainteresowanych Klientów.

    Drugi dasz osobom, które zostały na Twoim webinarze do samego końca.

  10. Udział w Twoim webinarze, wideokonferencji lub transmisji live może być bezpłatny lub płatny - w zależności od tego, czy kierujesz go do Klientów, czy potencjalnych Klientów.

  11. Automatyzacje po zapisie na webinar

    Zaraz po tym, jak ktoś wypełni formularz rejestracji lub zapisze się przez Facebook Messengera (potrzebujesz do tego celu chatbota), musisz mu wysłać:

    a) wiadomość po zapisie - natychmiast,
    b) wiadomość na 3 dni przed webinarem,
    c) wiadomość na 2 dni przed webinarem,
    d) wiadomość na 1 dzień przed webinarem,
    e) wiadomość na 12 godzin przed webinarem,
    f) wiadomość na 1 godzinę przed webinarem,
    g) wiadomość na 10 minut przed webinarem.


    Czasami zdarza mi (nam) się wysłać więcej.

    Pomyślisz - spam?

    Nie.

    Każda z tych wiadomości oprócz dwóch ostatnich ma zawierać WARTOŚCIOWĄ WIEDZĘ i rozwiązania problemów lub spełnienie pragnień Twoich Klientów.

  12. Reklamy po zapisie na webinar

    Ja korzystam z Facebooka, Instagrama, YouTube, Google i LinkedIN - systemów reklamowych, a nie publikowania na ślepo lub spamowania na grupach zaproszeniami - nie rób tego.

    Nie licz na zasięgi bezpłatne.

    Chyba że jesteś influencerem - wtedy nie będzie problemu zebrać 1000 osób nawet bez reklam, ale z reklamami możesz ich mieć 2, 3 lub 5 tysięcy.

    Jeżeli nie jesteś osobą, na której widok ludziom z podniecenia drżą ręce lub sztywnieją cali z onieśmielenia, to musisz płacić za ruch...

    ...i to jest totalnie ok.

    Po zapisie odpalasz reklamy


    a) Krótkie wideo 15-60 sekund "amatorsko" nagrane, w którym:

    - przedstawiasz się,
    - dziękujesz,
    - utwierdzasz, że dokonany wybór był dobry,
    - przypominasz o terminie.

    b) Tworzysz reklamę z banerkiem/grafika statyczna - czyli po prostu obrazek informując i przypominając o terminie oraz linku jak dołączyć.

  13. Jak ich przekonać, że warto dołączyć?

    Jak sprawić, żeby się zapisali?

    a) Temat szkolenia, krótki prosty i dający wartość jak np:

    Jak pozyskać mieszkanie dające min. 30.000 zł gdy inni mówią, że nie ma okazji...

    albo:

    Poznaj sprawdzone sposoby na pozyskiwanie sponsorów i sprzedaż biletów na wydarzenie.

    lub z mojego webinaru:

    Poznaj 3 sprawdzone sposoby na sprzedaż biletów i organizację wydarzeń.


    b) Opisz 3 rzeczy jakie wyniosą uczestnicy z Twojego spotkania - czego się nauczą np z mojego:

    Już w czwartek o 10:00 nauczysz się:

    Jak w łatwy sposób krok po kroku stworzyć wydarzenie zaczynając od zera i upewnić się, że zapełnisz całą salę. Poznasz najlepsze praktyki od twórcy See Bloggers i Wolves Summit.

    Taktyka#1 – Dowiesz się co zrobić, aby wiedzieć, ile osób może pojawić się na Twoim wydarzeniu.

    Taktyka #2 – Jak prosto sprzedać konferencje, szkolenie lub inne wydarzenie z 3x większym zyskiem niż konkurencja.

    Taktyka #3 – Jak w zaledwie rok stworzyć wydarzenie, które wygeneruje ponad milion złotych w biletach i sponsoringach.

    lub:

    Już w czwartek o 10:00 nauczysz się:

    Jak pozyskać dużych sponsorów bez konieczności inwestowania budżetu marketingowego,

    Jak sprzedać bilety w planowanych ilościach, zarówno w niskiej, jak i w wysokiej cenie,

    Jak zarabiać na wydarzeniach używając 4 różnych modeli.

    ...i bam!

    Mamy 40% konwersji ze strony lądowania na zapis.


    Na początku możesz mieć mniej i nie są to typowe wyniki.

    Każdy z wyżej opisanych elementów musi być przygotowany do perfekcji.

    Jeżeli chcesz mieć takie rezultaty, skontaktuj się ze mną lub z moim zespołem.

  14. Jeżeli nie wydałeś lub nie wydałaś 50 000 zł na reklamy, nie ucz się ich od zera. To nie jest tak banalnie proste, jak wszyscy mówią. Zleć to fachowcom.

  15. Musisz założyć grupę na Facebooku lub LinkedIN i tam kierować osoby, które zapisały się na webinar.

  16. Część szkoleniowa webinaru powinna trwać 40-60 minut, a część przeznaczona na sprzedaż 10-30 minut.

  17. Być może to jest trudne do przyswojenia, szczególnie jeżeli brałeś lub brałaś udział w szkoleniach z NLP i nasłuchałeś się, że ludzi trzeba bajerować, ale prowadząc webinar, wideokonferencję lub live musisz być sobą.
  18. Na koniec nieco większy poziom trudności:

    Reklamy, wiadomości po zakończeniu.

    To one spowodują, że uzyskasz 2x tyle zapisów na rozmowy lub sprzedaż 2x więcej niż normalnie:

    Po webinarze, wideokonferencji lub live wysyłasz:

    4 e-maile

    lub

    4 wiadomości przez Facebook Messengera (nie ręcznie, automatycznie).

    I żeby to nie zajęło teraz 20 stron, których pewnie nie przeczytasz jeszcze na tym etapie, bo być może jeszcze mnie nie znasz na tyle, aby zaufać, że to działa, a jest to coś, czego raczej nie zobaczysz zbyt często bo robi to mniej niż 0,01% osób na rynku.


    Nie popieram tego 0,01% jakimkolwiek badaniem.

    Nie widziałem tego nigdy w języku polskim.

    Ale zakładam, że ktoś jeszcze to robi.

    Gotowy, gotowa?


    Wiadomości i reklamy zrobimy o:

    A) Proces lub Metoda - te reklamy pokazują, w jaki sposób pracujesz z Klientami i na czym polega Twoja metoda,

    B) Wartość - przykład. takiej „reklamy” właśnie czytasz,

    C) Rozwiązanie - pokazuje Twój produkt lub usługę i to jakie korzyści ktoś odnosi z używania/korzystania,

    D) Ból/Problem - Przypomina im o problemie, który jest nierozwiązany lub pragnieniu posiadania,

    E) Dlaczego Właśnie Teraz? - Informuje dlaczego warto z tego skorzystać właśnie teraz,

    F) Opinie / Testymoniale / Rekomendacje - tekstowe lub w formie wideo, krótkie,

    G) Ekspertyza/PR - Pozycjonuje Cię jako autorytet - artykuł na rozpoznawalnym serwisie, podcast, blog, etc, ktoś z branży, kto jest znany i się o Tobie wypowiada, wywiad,

    H) Ostatnie Przypomnienie - Przypomnienie o tym, co ominie Twojego Klienta jeżeli z tego nie skorzysta właśnie teraz - prawdziwy, a nie wyssany z palca,

    I) Dostęp do szkolenia - informacja o możliwości obejrzenia ponownie - stosujesz nie wcześniej niż po 30 webinarze na żywo.

    Zwykle tworzymy około 20 takich unikalnych treści.

    WAŻNE:

    - nie wyświetlamy ich więcej niż 3 razy,
    - muszą być dostarczane w odpowiedniej kolejności,

    (dla firm usługowych, przy sprzedaży produktów - można to. wdrożyć nawet do sprzedaży mebli za 50 tysięcy lub aut za 500 tysięcy złotych lub mniej działa tak samo, po prostu nieco inaczej się to tworzy i nazywa)


    I na koniec: pytanie, które najczęściej dostaję...

    Czy to jest kosztowne?

    Zależy dla kogo i kiedy.


    Po ponad 200 webinarach mogę Ci powiedzieć, że:


    Po wprowadzeniu i wielokrotnej modyfikacji tego schematu działania, mogę powiedzieć, że moim zdaniem i mówią też o tym nasze rezultaty oraz naszych Klientów, ta strategia złożona z kilkudziesięciu taktyk jest jedną z bardziej efektywnych pod kątem pozyskiwania Klientów i generowania leadów - czyli kontaktów do potencjalnych Klientów oraz sprzedaży produktów i usług.


    Na obrazku poniżej wyniki webinaru z 17 października 2019:
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

A, że o rezultatach i o tym, że coś działa możemy mówić wtedy, kiedy nasi Klienci mają podobne rezultaty, to zrzut z wielu korespondencji z podobnymi rezultatami:

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

15 osób x 5000 zł = 75 000 zł z jednego webinaru.

 

Widzisz w tym wartość dla Ciebie lub Twojej organizacji?

 

 

Produktywnego dnia,

Marek Piasek, Evenea

Przeczytaj Również

Jak zapewnić sobie powracalność klientów na wydarzenia, szkolenia i kursy online?

Budując jakąkolwiek markę (np. wydarzenia, szkolenia, kursy online, etc.), potrzebujesz pamiętać o tym, że powinieneś zrobić jak najwięcej, aby zadbać o powracających klientów. Mowa tu o klientach, którzy kupią raz, drugi, trzeci, czwarty, piąty… Ponieważ są zadowoleni z efektów, które im dajesz. Powracający klienci = powtarzalność przychodu + mniejsze koszty, które musisz pokryć, aby sprzedać swoje rozwiązanie (np. koszt pozyskania klienta), a więc… większy dochód.

  • 3 min czytania

Jak zostać liderem w branży w 12 miesięcy?

Jaką prowadzisz firmę? Czy Twoja oferta jest mocno innowacyjna, czy raczej działasz na rynku, gdzie konkurencja jest bardzo silna, a Ty jesteś jednym z wielu oferujących to samo lub bardzo podobne rozwiązanie, znajdując się tym samym w tzw. czerwonym oceanie, przepełnionym konkurencją walczącą o tego samego klienta?    Jeżeli chcesz stać się numerem ️1, zostawić konkurencję w tyle i wyróżnić się w oczach grupy docelowej, masz przed sobą, być może z początku niełatwą, ale zdecydowanie wykonalną drogę.     Co zrobiłam ja?           Kiedy budowaliśmy Wolves Summit czy See Bloggers, zaczynaliśmy całkowicie od zera z markami, które miały obcować na rynku konferencyjnym, przepełnionym zróżnicowaną konkurencją, również na rynku lokalnym. Mimo to, w ciągu roku staliśmy się numerem 1 w naszej branży, stosując właśnie te zasady.   Unikatowa propozycja sprzedaży (USP) Obcując na rynku, na pewno rozwiązujesz jakiś problem, wraz ze swoim produktem czy usługą, przynosisz konkretną korzyść swoim klientom. To, co powinieneś zrozumieć, byś mógł odpowiednio skalować swój biznes to to, co Cię wyróżnia na tle konkurencji — na tym powinieneś się skupić.   Przykład z Wolves Summit:   Projektując konferencję, zadaliśmy sobie pytanie, czego brakuje graczom rynku innowacji w technologii, jak swoimi usługami możemy pomóc nawiązywać wartościowe relacje, nie zamykając się tylko na tradycyjną przestrzeń networkingową podczas przerw. Będąc na innych konferencjach, również z naszą poprzednią firmą, zwróciliśmy uwagę na to, czego nam brakuje i jak trudne staje się dotarcie do odpowiednich inwestorów, czy klientów (nawet pomimo sprawdzenia i przeanalizowania profili uczestników, często na dużej konferencji nie mogliśmy ich znaleźć, czasem też zanim dotarliśmy do właściwej osoby musieliśmy „przedrzeć” się przez kilka nieadekwatnych).   Dlatego postanowiliśmy, że Wolves Summit będzie rozwiązywał ten problem;  USP konferencji jest właśnie to, że pomaga uczestnikom dotrzeć do właściwych dla nich firm czy osób. Przygotowaliśmy narzędzie, które umożliwiało umówienie spotkań 1:1, nawet przed konferencją. Dzięki temu, uczestnicy Wolves Summit w ciągu dwóch dni ustawiali nawet kilkadziesiąt spotkań i często było to dla nich efektywniejsze niż kilka miesięcy pracy, szczególnie w przypadku dotarcia do nowych inwestorów, czy znalezienia innowacyjnych projektów.  Podczas wszystkich organizowanych przez nas edycji pomogliśmy umówić 26501 wartościowych, dobrze dopasowanych spotkań 1:1. Tak bardzo skupiliśmy się na tym, żeby dobrze i profesjonalnie rozwinąć nasze USP, że, również dzięki marketingowi szeptanemu, przyjeżdżali do nas uczestnicy z całego świata, z Ameryki, Afryki, Australii, a my - z uwagi na poziom, rozpoznawalność i potencjał Wolves Summit - z każdą edycją dostawaliśmy oferty kupna wydarzenia. Chcąc skupić się na innych projektach i zapewnić Wolves Summit rozwój na miarę jego możliwości, w 2019 roku z zyskiem sprzedaliśmy konferencję syndykatowi aniołów biznesu. 💡 Koniecznie powinieneś zadać sobie pytanie, z czym zmaga się Twoja grupa docelowa i jak możesz pomóc jej rozwiązać ten problem. Jeśli tego nie wiesz, przeprowadź ankietę lub znajdź miejsce, w których Twoja grupa docelowa już jest i sama wypowiada się na ten temat Zbadanie i zrozumienie niszy Konfucjusz mówił, że człowiek, który goni dwa zające, nie złapie żadnego. Tak samo jest w biznesie, trudno będzie Ci zacząć od dużej grupy docelowej i od razu odnosić sukcesy. Znajdź swoją niszę, która będzie Twoim priorytetem. Powiedzmy, że sprzedajesz usługi marketingowe; możesz zacząć np. od hoteli albo firm medycznych. Dzięki skupieniu się na mniejszej grupie możesz stać się w niej ekspertem i najlepiej odpowiadać na potrzeby pokazując, że rozumiesz rynek, masz w nim doświadczenie i widzisz, jakie problemy w nim występują. Ponadto, Twoja komunikacja sprzedażowa i marketingowa stanie się skuteczniejsza, konwersja wzrośnie i też, spełniając oczekiwania swoich klientów, zbudujesz społeczność, która będzie polecać Cię kolejnym potencjalnym klientom.  Edukacja swoich (potencjalnych) klientów Za darmo. Bez względu na to, czy działasz w branży edukacyjnej czy nie, edukowanie Twoich klientów obecnych i potencjalnych przyniesie Ci tylko korzyści. Dla potencjalnych staniesz się ekspertem w branży i to właśnie do Ciebie się zwrócą chcąc znaleźć rozwiązanie swojego problemu. Natomiast obecni klienci przypomną sobie o Tobie i chętniej kupią od Ciebie jeszcze raz lub coś innego. Tym samym zwiększą swoją wartość jako klienta, a Ty zmniejszysz koszty pozyskania klientów.  Jeśli nie wiesz, czego uczyć klientów, zastanów się co wie Twoja grupa docelowa, a co powinna sobie uświadomić, żeby chętniej kupić Twój produkt lub usługę lub co ją interesuje. Jeśli prowadzisz np. biznes modowy, możesz uczyć o sezonowych trendach, popularnych stylizacjach czy o tym, jak się ubrać ze względu na typ sylwetki.   Sposobów na edukowanie swoich klientów jest dużo - możesz pisać posty na fanpage’u, artykuły na blogu, nagrywać wideo na media społecznościowe lub prowadzić webinar tj. bezpłatne szkolenie online.   Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zdobywać klientów dzięki szkoleniom online, przeczytaj ten artykuł. Zaczynając na wieloletnim rynku konferencyjnym, udało nam się znaleźć nisze, których odpowiednia obsługa zapewniła nam bycie numerem 1 pod względem networkingu środowiska innowacji w technologii w Polsce i silnym graczem na rynku Europejskim. Staliśmy się konferencją, na którą według uczestników warto przyjechać, bo dostarczamy to, co obiecujemy. Dlatego, jeśli jeszcze nie masz zbudowanego w sobie takiego myślenia, bardzo mocno Ci je polecam: ➡szukaj swojej niszy ➡znajdź swoje USP ➡stań się ekspertem ➡edukuj swoich klientów Jeżeli zaczniesz bez specyfikacji i będziesz się starać zaadresować każdą pod-niszę, znajdziesz się w bardzo głębokim, czerwonym oceanie, w którym trudno będzie Ci odpowiednio skalować firmę. Jest bardzo dużo dróg, które możesz wybrać; sposób obsługi klienta, dodatkowe działania w pakiecie ofert, adresowanie konkretnej grupy docelowej itd. To właśnie one dadzą Ci rozpęd i odpowiednie pieniądze, a także dużo lepszą wiedzę, żeby móc zacząć adresować kolejne nisze czy rynki krok po kroku i dzięki temu zbudować bardzo dużą firmę.

  • 6 min czytania

Zespół - stacjonarny czy zdalny?

Na pewno zgodzisz się ze mną, że zespół stanowi kluczowy element na drodze do rozwoju i sukcesu firmy.    W jaki sposób go zbudować i od czego zacząć, żeby rozwijanie zespołu było inwestycją odpowiednią ze względu na rodzaj i etap rozwoju Twojej firmy?   Może jesteś na tym etapie sam, może już masz pierwsze osoby, które z Tobą pracują. Więc zacznijmy od dwóch kwestii. Po pierwsze, kiedy freelancerzy i kiedy osoby na stałe, jak również: czy zespół stacjonarny, czy zespół zdalny?   Co do zasady uważam, że oczywiście najfajniej jeśli wszyscy są na miejscu, bo zapewnia to najszybszy jest przepływ informacji i zespół łatwiej, szybciej i chętniej się integruje (co może mieć duży wpływ na Twój sukces jako pracodawcy i przedsiębiorcy), natomiast nie jest to zawsze niezbędne. My w tym momencie mamy zespoły rozrzucone po dwóch biurach (Gdynia i Warszawa) plus zatrudniamy również osoby pracujące zdalnie w różnych miastach. Są to zarówno osoby korzystające z biurek lub w otwartych przestrzeniach coworkingowych albo osoby pracujące z domu.       Natomiast osoby, które pracują zdalnie, to po pierwsze są osoby, które nie pracują w działach sprzedaży ani w Customer Service (obsługa klienta), a specjaliści, którzy potrzebują ciszy, aby dobrze wykonać swoją pracę, np. contentowiec, analityk, grafik i (co ważniejsze) nie potrzebują stałej interakcji z resztą zespołu i nie mają stałego bezpośredniego kontaktu z klientem; te potrzebujesz mieć w biurze, aby szybciej uczyły się od Ciebie i siebie nawzajem najlepszych praktyk i (w przypadku sprzedawców) motywowały się do kolejnych rozmów.   Co więcej, zatrudnianie osób zdalnie jest świetnym rozwiązaniem, jeśli w Twoim mieście nie znalazłeś odpowiednich osób - zatrudniając je zdalnie poszerzasz granice poszukiwań i umożliwiasz potencjalnym pracownikom rozwijanie Twojej firmy z Tobą, bez potrzeby przeprowadzki.   Zespół sprzedaży i zespół Customer Service, to dla nas zespoły, które zawsze muszą być na miejscu. Jest to spowodowane głównie stałą interakcją z klientami. Jeżeli chodzi o sprzedaż, potrzebujesz też patrzeć na efektywność takiej osoby i feedbekować, czyli dawać informację zwrotną, co poprawić kiedy sprzedaje. I im szybciej będzie w interakcji również z innymi sprzedawcami i osobą, która zarządza pracą takiej osoby, tym szybciej taki sprzedawca będzie rozwijał swoje kompetencje, zwiększał produktywność i efektywność i przynosił zyski Twojej firmie.   Po pierwsze będzie coraz lepszy, coraz lepiej rozmawiał, a po drugie będzie miał też dyscyplinę wykonania określonej liczby pracy w ciągu dnia. Tak jak ja na przykład teraz pracując (w sumie za każdym razem) ze sprzedawcami, budując dział sprzedaży u nas w firmach, które mieliśmy wcześniej i teraz, budując Evenea, zwracam uwagę na to, jak długo osoby nie słyszę w pokoju, bo na przykład za dużo czasu zajmuje jej robienie rzeczy, które nie są rozmową, a tak mamy przygotowany proces i maksymalnie dobrze ułożony, żeby jak najwięcej rozmawiać, a jak najmniej robić pracy operacyjnej, czyli która powinna być maksymalnie zautomatyzowana dla sprzedawców.     Więc sprzedaż zawsze lokalnie i sprzedaż chcesz mieć u siebie. Nie chcesz mieć sprzedaży na zewnątrz tj. np u freelancerów, dlatego że wtedy jesteś zależny od kogoś i nie masz tak naprawdę wpływu na wyniki sprzedaży, jesteś zdany na los, a nie na coś, co Ty kontrolujesz, a sprzedaż stanowi o Twojej płynności. Więcej napisałam o tym w tym artykule.    Natomiast jeżeli chodzi o pozostałe działy, weźmy sobie tutaj przede wszystkim dział marketingu, czy na przykład produkcji. Na początku rozwoju firmy rozumiem, że praktycznie maksymalnie wszystko możesz mieć „wyrzucone” na zewnątrz (póki Cię jeszcze nie stać na osoby wewnątrz), natomiast minimum jedna osoba — być może na początku to będziesz Ty — zanim będziesz miał taką osobę powinna być koordynatorem.     Patrząc na nasze dobre praktyki budowania kampanii marketingowej uważamy, że takich kompetencji jest bardzo mało na zewnątrz i je trzeba budować wewnątrz, tym bardziej że jest to budowa społeczności, więc jedna osoba powinna być takim Project Managerem, czyli osobą, która koordynuje wszystkie działania. Na początku to może być też osoba przy mniejszych wydarzeniach, która i zajmuje się produkcją i zajmuje się też koordynowaniem całego marketingu, jak również osoba, która ustawia automatyzacje i ma dostęp do bazy, a cała reszta rzeczy typu: grafiki, treści, budowanie stron, może być oddana na zewnątrz.    Natomiast z czasem, im bardziej się firma rozwija, pewne kompetencje powinny wchodzić do środka, zaczynając od contentowej, potem idąc w coraz większą liczbę grafik i kolejnych ról. Natomiast na pewno to, co zawsze byśmy zostawili na zewnątrz, to jest ustawienie reklam, dlatego że tu się cały czas coś zmienia, tutaj trzeba przygotowywać wytyczne i dużo bardziej się opłaca zlecenie agencji ustawienia takich reklam.       Dlatego że osoba, która nie będzie się tylko tym zajmowała albo będzie u Ciebie pracowała jako dodatek, nigdy w życiu nie przyniesie Ci obrotu tak, jak przyniosłaby osoba, którą zrekrutujesz (albo jeżeli sam zaczniesz sprzedawać), wdrożysz od A do Z, nauczysz, w jaki sposób pozyskiwać klientów, a następnie w jaki sposób z nimi rozmawiać - to jest coś, czego ja faktycznie za każdym razem od początku do końca uczyłam swój zespół sprzedaży, również osoby niedoświadczone w sprzedaży; jak pozyskiwać klientów, jak przebijać się do osób decyzyjnych i jak cały proces sprzedaży od A do Z zamknąć, rozpocząć od zimnej rozmowy czy nawet ciepłej i zamknąć całą transakcję.   Jeżeli będziesz miał to na zewnątrz, pamiętaj że żeby w ogóle zrobić efekt skali w sponsoringach, to trzeba mieć dużo więcej kontaktów na samym początku, które są rozpoczęte i nauczyć się, jak je pozyskać i tu musi zadziałać statystyka, więc to jest full time job, jeżeli ten przychód ma być na odpowiednim poziomie.      To nie jest coś, co ktoś zrobi po prostu z tzw. łapanki, bo jeżeli oddasz to komuś na zewnątrz jako dodatkowy projekt, to dostaniesz może jednego, może dwóch, a czasem nawet żadnego sponsora i to ryzyko jest na Tobie.

  • 5 min czytania