background-green-evenea

Blog

Wszystkie Artykuły

Jak zdobywać lojalnych klientów dla biznesu organizując wydarzenia?

W dobie Internetu i natłoku reklam offline i online firmy stoją przed nie lada wyzwaniem. W przypadku, kiedy nie mają monopolu na dany rynek lub ich produkt lub usługa mają wysoką wartość, coraz trudniej zdobywa się klientów i zapewnia firmie przetrwanie… ale czy na pewno? A może wciąż da się w prosty sposób zyskać zaufanie klientów i przyciągnąć tych, którzy generują najbardziej wartościowe transakcje? 

 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Jak edukacja klientów wpływa na rozwój marki?

 

Jednym z najlepszych sposobów na zdobywanie klientów, bez względu na Twój rynek, produkt lub usługę czy branżę, jest edukacja. Dzieląc się wiedzą, zapewnisz sobie i swojej firmie:

 

  • zasięg na mediach społecznościowych i w Internecie,
  • pozycję eksperta w niszy,
  • rozpoznawalność marki,
  • nowych klientów (którzy dzięki materiałom edukacyjnym dowiedzą się o Twojej firmie),
  • powracających klientów (którzy przypomną sobie o Twojej firmie),
  • lojalnych klientów (którzy ufając Twojej wiedzy i doświadczeniu nie będą chcieli korzystać z usług konkurencji).

 

Dzielenie się wiedzą z obecnymi i potencjalnymi klientami sprawdzi się nie tylko w branży edukacyjnej; w branży nieruchomości może być to uczenie o inwestowaniu i obracaniu nieruchomościami, meblarskiej i konserwacji i dbaniu o meble, modowej o dobieraniu stylizacji i rozróżnianiu trendów itd. Jako firma, która oferuje rozwiązanie pewnego problemu klientów, masz konkretną wiedzę na temat swojego produktu, jego zastosowania lub branży. 

ebook dla przedsiebiorcow

 

Jak przygotować konferencję, aby zdobyć klientów? 


Jeśli masz w firmie dobrze ułożone schematy działania i Twój zespół zna się lub może szybko nauczyć się specyfiki organizacji wydarzeń, przygotowywanie konferencji nie zajmie Ci więcej, niż 1,5-2 miesiące (z kampanią promocyjną) i (dzięki temu, że zespół będzie działał szybko i skutecznie) będziesz w stanie zarobić na samych biletach.

Jeśli na Twoim wydarzeniu pojawi się dobrze sprofilowana grupa docelowa, reprezentująca potencjalnych klientów Twojej firmy, a przeprowadzone prelekcje i poziom wiedzy będą dla nich zadowalające, możesz liczyć na co najmniej 30% konwersji na poziomie uczestnik - klient.


ebook dla sprzedawcow


Załóżmy więc, że na Twoje wydarzenie przyjdzie 100 osób, a rozwiązanie które sprzedajesz kosztuje 5000 zł netto. 

100 (uczestników) x 30% (konwersji) = 30 nowych klientów

30 (nowych klientów) x 5000 zł = 150 000 zł

 


Jedna konferencja może przynieść Twojej firmie krótkoterminowo 6-cyfrowy przychód (nie włączając w to ceny biletów), a do tego dojść mogą jeszcze ci uczestnicy, którzy potrzebują więcej czasu na zastanowienie i ci klienci, którzy po “zużyciu” Twojego rozwiązania za 5000 zł będą chcieli nabyć je od Ciebie jeszcze raz. 

 


Załóżmy, że 10% uczestników potrzebuje więcej czasu na zastanowienie, a połowa klientów (wiedząc, że znasz się na swoim rynku, branży i potrzebach klientów) będzie chciała kupić Twoje rozwiązanie jeszcze raz.

 


100 (uczestników) x (30%+10%) = 40 klientów, którzy zdecydowali się na zakup dzięki konferencji


40 x 5000 zł = 200 000 zł


20 (połowa klientów) x 5000 zł = 100 000 zł


200 000 + 100 000 = 300 000 zł przychodu wygenerowanego dzięki jednej konferencji.


Na wydarzenie warto również zapraszać swoich obecnych klientów (jednak nie powinni oni stanowić większości uczestników na sali). Dzięki wydarzeniu nie dość, że przypomną sobie o Twoich usługach, to mogą np. stanowić dowód na to, że Twoje rozwiązanie działa.


Zakładając, że 10% uczestników jest Twoimi aktualnymi klientami i dzięki konferencji część z nich będzie chciała ponowić zakup Twojego rozwiązania, nawet jeśli tylko połowa z nich zdecyduje się na zakup, wygenerują dla Twojej firmy kolejne 25 000 zł przychodu. O dodatkowych rozszerzeniach pakietu lub zaawansowanych rozwiązaniach nie wspominając.


Jeśli zależy Ci na sprawdzonych, efektywnych schematach działania, dzięki którym rozwiniesz firmę, m.in. poprzez organizację wydarzeń, pobierz bezpłatny materiał edukacyjny, w którym znajdziesz 10 przetestowanych przez nas procesów, które szybko pomogą Ci rozwinąć biznes do 7- i 8-cyfrowych obrotów. Kliknij tutaj, aby je poznać.  

Joanna Mierzejewska
Joanna Mierzejewska
Content specialist

 

Już dziś zorganizuj swoje pierwsze wydarzenie na Evenea!

 
 
 
evenea_black_rgb_smaller-2

Tylko kilka kroków dzieli Cię od zbudowania swojego pierwszego wydarzenia na naszej platformie! Nie czekaj dłużej i wykorzystaj zunifikowany system sprzedaży biletów i prowadzenia rejestracji na wydarzenie.

Zacznij tutaj!

Wszystkie Posty

Jak zdobywać lojalnych klientów dla biznesu organizując wydarzenia?

W dobie Internetu i natłoku reklam offline i online firmy stoją przed nie lada wyzwaniem. W przypadku, kiedy nie mają monopolu na dany rynek lub ich produkt lub usługa mają wysoką wartość, coraz trudniej zdobywa się klientów i zapewnia firmie przetrwanie… ale czy na pewno? A może wciąż da się w prosty sposób zyskać zaufanie klientów i przyciągnąć tych, którzy generują najbardziej wartościowe transakcje? 

 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Jak edukacja klientów wpływa na rozwój marki?

 

Jednym z najlepszych sposobów na zdobywanie klientów, bez względu na Twój rynek, produkt lub usługę czy branżę, jest edukacja. Dzieląc się wiedzą, zapewnisz sobie i swojej firmie:

 

  • zasięg na mediach społecznościowych i w Internecie,
  • pozycję eksperta w niszy,
  • rozpoznawalność marki,
  • nowych klientów (którzy dzięki materiałom edukacyjnym dowiedzą się o Twojej firmie),
  • powracających klientów (którzy przypomną sobie o Twojej firmie),
  • lojalnych klientów (którzy ufając Twojej wiedzy i doświadczeniu nie będą chcieli korzystać z usług konkurencji).

 

Dzielenie się wiedzą z obecnymi i potencjalnymi klientami sprawdzi się nie tylko w branży edukacyjnej; w branży nieruchomości może być to uczenie o inwestowaniu i obracaniu nieruchomościami, meblarskiej i konserwacji i dbaniu o meble, modowej o dobieraniu stylizacji i rozróżnianiu trendów itd. Jako firma, która oferuje rozwiązanie pewnego problemu klientów, masz konkretną wiedzę na temat swojego produktu, jego zastosowania lub branży. 

ebook dla przedsiebiorcow

 

Jak przygotować konferencję, aby zdobyć klientów? 


Jeśli masz w firmie dobrze ułożone schematy działania i Twój zespół zna się lub może szybko nauczyć się specyfiki organizacji wydarzeń, przygotowywanie konferencji nie zajmie Ci więcej, niż 1,5-2 miesiące (z kampanią promocyjną) i (dzięki temu, że zespół będzie działał szybko i skutecznie) będziesz w stanie zarobić na samych biletach.

Jeśli na Twoim wydarzeniu pojawi się dobrze sprofilowana grupa docelowa, reprezentująca potencjalnych klientów Twojej firmy, a przeprowadzone prelekcje i poziom wiedzy będą dla nich zadowalające, możesz liczyć na co najmniej 30% konwersji na poziomie uczestnik - klient.


ebook dla sprzedawcow


Załóżmy więc, że na Twoje wydarzenie przyjdzie 100 osób, a rozwiązanie które sprzedajesz kosztuje 5000 zł netto. 

100 (uczestników) x 30% (konwersji) = 30 nowych klientów

30 (nowych klientów) x 5000 zł = 150 000 zł

 


Jedna konferencja może przynieść Twojej firmie krótkoterminowo 6-cyfrowy przychód (nie włączając w to ceny biletów), a do tego dojść mogą jeszcze ci uczestnicy, którzy potrzebują więcej czasu na zastanowienie i ci klienci, którzy po “zużyciu” Twojego rozwiązania za 5000 zł będą chcieli nabyć je od Ciebie jeszcze raz. 

 


Załóżmy, że 10% uczestników potrzebuje więcej czasu na zastanowienie, a połowa klientów (wiedząc, że znasz się na swoim rynku, branży i potrzebach klientów) będzie chciała kupić Twoje rozwiązanie jeszcze raz.

 


100 (uczestników) x (30%+10%) = 40 klientów, którzy zdecydowali się na zakup dzięki konferencji


40 x 5000 zł = 200 000 zł


20 (połowa klientów) x 5000 zł = 100 000 zł


200 000 + 100 000 = 300 000 zł przychodu wygenerowanego dzięki jednej konferencji.


Na wydarzenie warto również zapraszać swoich obecnych klientów (jednak nie powinni oni stanowić większości uczestników na sali). Dzięki wydarzeniu nie dość, że przypomną sobie o Twoich usługach, to mogą np. stanowić dowód na to, że Twoje rozwiązanie działa.


Zakładając, że 10% uczestników jest Twoimi aktualnymi klientami i dzięki konferencji część z nich będzie chciała ponowić zakup Twojego rozwiązania, nawet jeśli tylko połowa z nich zdecyduje się na zakup, wygenerują dla Twojej firmy kolejne 25 000 zł przychodu. O dodatkowych rozszerzeniach pakietu lub zaawansowanych rozwiązaniach nie wspominając.


Jeśli zależy Ci na sprawdzonych, efektywnych schematach działania, dzięki którym rozwiniesz firmę, m.in. poprzez organizację wydarzeń, pobierz bezpłatny materiał edukacyjny, w którym znajdziesz 10 przetestowanych przez nas procesów, które szybko pomogą Ci rozwinąć biznes do 7- i 8-cyfrowych obrotów. Kliknij tutaj, aby je poznać.  

Przeczytaj Również

Jak zapewnić sobie powracalność klientów na wydarzenia, szkolenia i kursy online?

Budując jakąkolwiek markę (np. wydarzenia, szkolenia, kursy online, etc.), potrzebujesz pamiętać o tym, że powinieneś zrobić jak najwięcej, aby zadbać o powracających klientów. Mowa tu o klientach, którzy kupią raz, drugi, trzeci, czwarty, piąty… Ponieważ są zadowoleni z efektów, które im dajesz. Powracający klienci = powtarzalność przychodu + mniejsze koszty, które musisz pokryć, aby sprzedać swoje rozwiązanie (np. koszt pozyskania klienta), a więc… większy dochód.

  • 3 min czytania

Najważniejsze elementy analizy konkurencji

Na drodze każdego przedsiębiorcy w pewnym momencie pojawia się istotna kwestia, którą (niestety) na polskim rynku wciąż się bagatelizuje, bardzo rzadko jest dobrze wykonywana przez startupy i firmy, które mają poniżej 10 milionów przychodu.

  • 7 min czytania

Jak pozyskać ponad 1200 kontaktów w 4 dni?

Marki branży eventowej dużą część swojego sukcesu zawdzięczają odpowiednim znajomościom i umiejętności dotarcia do właściwych osób. Jeśli organizujesz konferencję dla przedsiębiorców, reprezentantów korporacji, funduszy inwestycyjnych lub jakiejkolwiek grupy, do której trudno dotrzeć używając maila, warto się skupić na znalezieniu sposobu na rozmowę z nimi. Mowa tu oczywiście o potencjalnych uczestnikach Twojego wydarzenia, na które ceny biletów wynoszą kilkaset lub kilka tysięcy złotych. Jednym sposobem na rozmowę z nimi jest przez telefon (przeczytaj jak zdobyć numer telefonu do potencjalnego klienta klikając tutaj). Drugą możliwością, której będzie dotyczył ten artykuł jest networking. Używając tej metody, razem z zespołem Wolves Summit, zdobyłam 1200 kontaktów w 4 dni. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak najefektywniej podejść do zodbywania uczestników przez networking, ten artykuł jest dla Ciebie. 

  • 5 min czytania