Evenea Grupa Facebook Pomoc Blog Szkolenie Login

[Bezpłatny E-book] 10 procesów biznesowych - schematów działania podczas rozwijania firmy

Małe firmy często nie mają kilkunastotysięcznego budżetu, który można przeznaczyć na inwestycję w software. Niemniej, jeśli chcesz efektywnie rozwijać swoją firmę, powinieneś wziąć pod uwagę, że dzisiejsze rozwiązania dają ogromną możliwość przyspieszenia tego procesu.

 

Dzięki narzędziom, zautomatyzujesz proces, który kiedyś robiło się manualnie.

Przy dobrym wdrożeniu narzędzi, efektywność zespołu może wzrosnąć nawet kilkukrotnie.

 

Co można zautomatyzować w małej, dopiero rozwijającej się firmie i zastąpić programem bez tracenia profesjonalizmu?

 

Masz dość nieskutecznych metod działania? Nie masz czasu lub pieniędzy na eksperymenty?

Pobierz bezpłatnie sprawdzone schematy pozyskiwania klientów i skalowania firmy.


Pobierz bezpłatnie

 

 

 

  1. Narzędzie do komunikacji

    My wykorzystujemy Slacka, czyli narzędzie, które daje możliwość komunikowania się z całym zespołem (a jesteśmy rozbici po kilku miastach Polski) bez wykorzystywania maila, na którym część z nas pracuje codziennie (np. sprzedaż czy marketing). Cała komunikacja podzielona jest na kanały odpowiadające za konkretne marki czy ich obszar (np. Marketing See Bloggers), po to, by zachować porządek pracy, zawsze mieć możliwość adresowania wielu osób, nie tworząc przy tym sytuacji, w której konkretne informacje są komunikowane do całego zespołu, kiedy nie jest to potrzebne.

    Testowaliśmy dużo różnych komunikatorów i właśnie Slack sprawdził się najlepiej ze względu na swoją prostotę, różnorodność i możliwość budowania fajnych relacji między pracownikami, którzy na co dzień się nie widzą. Nawet w biurze szanujemy swój czas nawzajem i nie przerywamy sobie w pracy tylko używamy do komunikacji Slacka.

  2. System zarządzania relacji z klientem (CRM)

    Jest to szczególnie ważne z perspektywy zespołu sprzedaży — jeśli chcesz rozwinąć firmę, to najpewniej w swoim planie masz kilkaset (jeśli nie więcej) potencjalnych klientów. Bez narzędzia scalającego ich wszystkich, trudno będzie sprzedawcom, nawet najlepszym, utrzymać wszystko w porządku, co dopiero zapewnić profesjonalny proces na wysokim poziomie. I w tym momencie wchodzi system zarządzania relacji z klientem. My zaczynaliśmy od prostszego i tańszego, który przeznaczony był głównie dla zespołu sprzedażowego, dla zespołu marketingowego mieliśmy osobny system. Będąc świadomą, jak ważne są relacje pomiędzy tymi dwoma zespołami i faktu, że odpowiednia komunikacja i świadomość działań jest kluczowa dla odpowiedniego wzrostu firmy, zdecydowałam wdrożyć nowy system, który łączy w jednym wszystko, czego potrzebuje marketing i sprzedaż.

    Jeśli możesz sobie na to pozwolić finansowo, zdecydowanie Ci to polecam. Jeśli jeszcze nie, zacznij od tańszych i zainwestuj jeszcze więcej czasu na budowanie odpowiedniej synergii pomiędzy sprzedażą a marketingiem.


  3. Działania Marketingowe

    Mając na uwadze dzisiejsze możliwości, ogromną liczbę kanałów społecznościowych, z których możesz skorzystać, mocno rekomenduję Ci pójść w kierunku rozwiązania, które zawiera również lejki marketingowe dające Ci możliwość zautomatyzowania dużej części komunikacji zamiast wysyłania tylko prostych kampanii. Im bardziej zaangażujesz tego człowieka, najpierw dogrzejesz dając wartość i zautomatyzujesz proces, tym mniej czasu Cię on kosztuje.

    Poznaj 10 przetestowanych i skutecznych schematów działania w małej firmie gotowej do wzrostu!

    Sprawdź, jak m.in. pozyskiwać klientów i sponsorów, przygotować webinar i wideokonferencję.
    Pobierz bezpłatnie

  4. System do zarządzania zadaniami

    Tak, żeby wszystko było w jednym miejscu, czarno na białym — kto pracuje nad czym i ile czasu musi na to przeznaczyć. Na początku może to być tak proste, jak Kalendarz Google, który, możecie sobie połączyć w firmie albo coś bardziej zaawansowanego jak np. Asana.

    Chcąc zautomatyzować procesy w firmie i tym samym zaoszczędzić czas Twoich pracowników, zacznij od sprawdzenia, na co ludzie u ciebie zespole poświęcają go najwięcej, biorąc pod uwagę priorytety i kamienie milowe rozwoju firmy. Zadaj sobie pytanie, przez którą z potrzebnych i „nieruszalnych” czynności, wzrost w Twojej firmie jest spowolniony. W tym kierunku powinieneś zacząć inwestować w narzędzia do automatyzacji w pierwszej kolejności. Może to być wysyłanie tzw. „follow up’ów”, czyli przypomnienia o mailu, tworzenie maili o podobnej treści do wielu klientów, monitorowanie subskrypcji klientów (tj. czy dalej chcą dostawać od Ciebie komunikaty) itd. Oczywiście różnych narzędzi jest sporo i pisanie o nich z pewnością zajęłoby niejedną książkę, dlatego dzisiaj nie będę ich poruszać — te wspomniane wcześniej, bazując na moim doświadczeniu, są podstawowymi, które warto mieć i wdrożyć w firmie. Stanowią minimum potrzebne na początek do odpowiedniego wzrostu firmy.



Zdobądź schematy działania w 10 scenariuszach, niezbędnych podczas budowania i rozwijania firmy! 

 

Pobierz materiał bezpłatnie tutaj: https://www.akademiaorganizatora.pl/lp/schematy

 
Autor: Marek Piasek, CMO Evenea

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.