Ze świata muzyki, który pojawił się w #evTalks za sprawą zespołu DispersE, tym razem trafiamy do eventów świątecznych. Święta już niebawem, a zaraz po nich karnawałowe szaleństwo. Ten okres to idealny moment dla event managerów - imprezy firmowe, przyjęcia, prywatne celebracje i masa innego rodzaju wydarzeń. Natłok obowiązków prowadzi czasem do braku pomysłów, które jednak jakoś trzeba zdobyć. Z pomocą przychodzi tutaj ekipa z Digital Knowledge Village, przestrzeni eventowej wspierającej prowadzenie innowacyjnego biznesu. Ich "Trendbook: Jak zorganizować i zaplanować event świąteczny, noworoczny, karnawałowy?" wychodzi naprzeciw potrzebom wszystkich zaangażowanych w zimowe wydarzenia.
Skąd pomysł na to wydawnictwo?
Jako obiekt konferencyjny i przestrzeń eventowa otrzymujemy już w okresie wakacyjnym liczne zapytania: jak zorganizować i zaplanować spotkanie świąteczne? noworoczne? karnawałowe? jak wybrać najlepsze miejsce? co przygotować w ramach atrakcji? jakie są obowiązujące trendy?
Dlatego też w tym roku po raz pierwszy, ale z pewnością nie po raz ostatni, zwróciliśmy się z prośbą do ekspertów posiadających gigantyczne doświadczenie, by podzielili się wraz z nami swoją bezcenną wiedzą. Zadanie nie było łatwe, gdyż w branży jest to okres wzmożonej działalności, ale udało się, z czego jestem bardzo dumna i wdzięczna😊

Czy możesz przedstawić nam ekspertów odpowiedzialnych za warstwę merytoryczną publikacji?
Z największą przyjemnoscią😊
Monika Nowacka-Sahin – dyrektor Digital Knowledge Village
Maja Matuszewska – manager działu sprzedaży i realizacji eventów w Digital Knowledge Village
Ania Nowakowska – CEO MICE & VENUE Consulting, blogerka strefamice.pl
Andrzej Nykowski – dyrektor kreatywny Mea Group
Renata Razmuk – marketing & business development director MICE Concierge/Event Designer SC Event Design
Damian Wiatrak – dyrektor zarządzający Deli Catering
Jowita Jakubisiak – sales & marketing manager, Eventroom
Krzysztof Gawrych – partner Eventroom
Jak również agencje eventowe, które są członkami Stowarzyszenia Branży Eventowej:
Wioleta MALESZKA – event director FSWO
Paweł Czerski – CEO agencji eventowej IMS events
Artur Półgrabia – CEO agencji eventowej Ibento
oraz Olga Krzemińska-Zasadzka – dyrektor zarządzająca agencji Power
Trendbook to 25 stron dotyczących świątecznych trendów eventowych. Do kogo jest on głównie skierowany i komu może się on najbardziej przydać?
Wszystkim którzy stoją przed zadaniem organizacji najważniejszej imprezy pracowniczej w roku czyli "firmowego śledzika" lub też zabawy karnawałowej. To wyzwanie, które spędza sen z powiek wielu eventowców, HR-owców i marketerów.

Jaki feedback dostajecie od osób juz zapoznanych z Trendbookiem? Czy maja one na koncie juz pierwsze realizacje zainspirowane Waszym wydawnictwem?
Trendbook aż kipi naprawdę fajnymi inspiracjami i pomysłami i zbiera bardzo pozytywne opinie - przykład:
"Świetny materiał, zbierający kluczowe informacje w jednym miejscu. Znajdziecie także tu dawkę inspiracji, nowych trendów oraz wypowiedzi osób mających gigantyczne doświadczenie w branży. Trzymam kciuki za kolejne wydania i z niecierpliwością na nie czekam!" Ewelina Sobolewska, Event Manager Fundacja Digital Poland.
czy
"Forma ciekawa, dotyka każdego obszaru organizacji wydarzeń świątecznych, a co najważniejsze o swoich wizjach i doświadczeniach opowiadają praktycy branży eventowej. Ta publikacja jest jakby panelem konferencyjnym w którym można wziąć udział bez ruszania się sprzed komputera, przy kawie. Ciekawie, wygodnie, szybko czyli tak jak w naszej branży trzeba" Tomasz Cieślak, Internal Communications & Events Manager, Rossmann Poland
Myślę, że po okresie świąteczno-karnawałowym z pewnością będziemy mieć na koncie galerie realizacji zainspirowanych Trendbookiem😊
Jak wyglądał proces tworzenia publikacji?
W pierwszym kroku wybraliśmy pytania, które co roku wracają jak boomerang😊 Na ich podstawie ułożyliśmy spis treści – plan działania, a następnie zaproponowaliśmy je ekspertom. Naszym celem było ułatwienie zadania jakim jest organizacja udanej imprezy świątecznej, noworocznej czy karnawałowej. Zależało nam by powstała obszerniejsza publikacja, która w jednym miejscu zgromadzi porady dotyczące każdego aspektu realizacji takiego spotkania, od wyboru miejsca jego organizacji, poprzez wybór menu, aż po atrakcje, które uczynią spotkanie niezapomnianym.

Jakie zapytania pojawiały się najczęściej i co wydaje się najbardziej problematyczne dla organizatorów tego typu wydarzeń?
W dużym skrócie największe bolączki i najczęstsze zapytania dotyczą pomysłu, kreacji i scenariusza. Słyszymy: jak znaleźć to coś?, jak zaskoczyć klienta?, jak osiągnąć efekt wow? i jednocześnie być trendy, sexy, czy fancy?
Zgadzam się w pełni z Anią Nowakowską, że musimy sobie odpowiedzić na pytanie, czy trendy to zawsze znaczy coś nowego, innego, niespotykanego do tej pory? A może obecnie trendem są tradycyjne rozwiązania, lecz przy odrobinie kreatywności przekształcone zostają w spektakularny event z efektem wow. Oczywiscie warto podglądać świat, szukać inspiracji i ciekawych rozwiązań – stąd też nasza publikacja.
Jak zmieniał się rynek eventów zimowych na przestrzeni lat i jakie trendy powinny być główną bazą dla organizatorów w sezonie 2018/2019?
Podczas targów Christmasworld wyznaczane są trendy w dekoracjach świątecznych. Organizowane pod koniec stycznia, przyciągają tłumy. W trakcie ostatniej edycji zaprezentowało się 1047 wystawców, a targi odwiedziło ponad 43 tys. odwiedzających ze 125 krajów. Dla branży dekoracji i ozdób to najważniejsza data w kalendarzu, gdyż właśnie wtedy prezentowana jest oferta produktów na wszystkie święta w roku, nie tylko na Boże Narodzenie, wbrew samej nazwie eventu. Spośród wielu trendów Renata Razmuk wybrała trzy, które jej zdaniem mogą zainspirować do tworzenia niezwykłych propozycji:
GREEN I NO WASTE – zgodnie z tym trendem święta 2018 powinny być proste i ekologiczne, odchodzące od konsumpcjonizmu, wykorzystujące wszystko co hand made, lokalne, bazujące na zasadzie „niemarnowania”. Inaczej mówiąc, świadome święta. Dominują kolory tradycyjne połączone z neutralnymi barwami błękitnymi, szaroścismi i bielą. Motywem graficznym jest gałązka świerku i liście. Dekoracje opierają się na drewnie, słomie, wełnie. Wykorzystany zostaje filc, len oraz papier. Najlepiej z recyklingu. To styl zwany także rustykalnym i rzemieślniczym. Na stołach panuje minimalizm, a wszelki plastyk jest wykluczony. Choinka tak! Ale tylko prawdziwa bądź z papieru lub w formie fototapety.
STYL ROCOCO – czyli nasycenie przepychem i szlachetnością. Oczywiście dominuje kolor złoty w połączeniu z ciemnymi, intensywnymi barwami jak brązowy, ciemny granat lub ciemna czerwień. Dekoracje opierają się na ciężkich materiałach, formy są wysublimowane oraz zdobione. Wykorzystuje się lustra, metal, rzeźbione drewno. Grafika to motywy roślinne i morskie. Na stołach odnajdujemy porcelanę i szkło. Jednym z ulubionych elementów są pióra i kamienie szlachetne.
ZORZA POLARNA – to jednym słowem magia z intergalaktycznymi elementami. Kojarzy się z tym, co nieziemskie, gwiezdne i czarodziejskie. To właśnie tu odnajdziemy wspomniane róże w towarzystwie fioletów i bieli, inspirowane feerią barw zorzy polarnej. Koniecznie przy akompaniamencie dużej porcji świateł. Dominujące motywy to gwiazdy i płatki śniegu. Materiały – szkło, satyny, tiul. Pojawiają się także motywy zwierzęce, szczególnie białe niedźwiedzie, sowy, lisy, wilki. To styl sprzyjający ucieczce w świat baśni z elfami i wróżkami. Bombki są przeźroczyste, wypełnione metalicznymi confetti, a sama choinka jest upstrzona srebrną pajęczyną. Może to jednak też być konstrukcja ze srebrnych gałęzi.
Po więcej trendów zapraszam do lektury Trendbooka – tam jest ich dużo dużo więcej😊

Oprócz Waszego trendbooka jakie miejsca polecicie do inspiracji wszystkim event managerom w okresie świątecznym?
Oczywiście źródła branżowe: meetingplanner.pl, thinkmice.pl, micepoland.com.pl, eventmanagement.pl, sbe.org.pl, mediarun.pl, personel.infor.pl, nowymarketing.pl, strefamice.pl, eventowablogerka.plczy też grupy w ramach social mediów, m.in.: polecam i nie polecam.
Proszę przypomnieć naszym czytelnikom skąd można pobrać Trendbooka?
Publikacja dostępna jest na stronie: https://goo.gl/8JR7Cb
Czy po publikacji Trendbooka spoczniecie na laurach, czy może jesteście w trakcie przygotowywania kolejnych publikacji mających na celu edukację branży eventowej?
Tak pozytywny odbiór Trendbooka i naszej wcześniejszej publikacji ”Miejsce ma znaczenie” dodaje nam skrzydeł i zachęca do kolejnych branżowych inicjatyw. Aż się prosi by Trendbook był publikacją cykliczną i tak też zakładamy. Będziemy poszerzać grono ekspertów by zainspirować czytelników różnymi punktami widzenia.

Agnieszka Chaber-Tomczak jest . Możecie ją sledzić na Linkedinie. Digital Knowledge Village możecie śledzić na Facebooku i Instagramie. Trendbooka o którym mowa w wywiadzie możecie pobrać tutaj.