Evenea Grupa Facebook Pomoc Blog Szkolenie Login

Technologia, która zwiększa skuteczność pozyskania klientów

Z jakiej technologii korzystasz, aby maksymalnie podnieść efektywność wszystkich swoich działań? 

 

Kiedy zaczynaliśmy rozwijać swoje pierwsze firmy, naszą największą bolączką było to, że mieliśmy rozsypane dane po różnych systemach. 

 

Nie chcieliśmy rezygnować z wartościowych danych i przepalać pieniędzy firmy, dlatego zostaliśmy zmuszeni do zatrudnienia osoby, której płaciliśmy 7000 zł, żeby przyklejała i łączyła dane między systemami…

 

doszło do tego, że za same narzędzia i osobę od danych w pewnym momencie płaciliśmy 22 000 zł!

 

To było dla nas zdecydowanie za dużo.

 

Wiem, że wiele z Was ponosi podobne koszty; pieniężne i czasowe.

 

Ale wcale nie musi tak być.



Po pierwsze, jeżeli sprzedajesz 1:1 rozwiązania za kilka tysięcy, to potrzebujesz mieć CRM (ang. Customer Relationship Management). Po drugie, jeżeli chcesz wycisnąć z tej cytryny cały sok, a nie tylko i wyłącznie łatać dziury, to potrzebujesz systemu, który pozwoli Ci zautomatyzować komunikację z klientami. Nie tylko pod kątem pozyskania klienta, ale i również pod kątem logistycznym, tuż przed samym wydarzeniem i po nim.

 

Oprócz tego, potrzebujesz systemu, który da Ci możliwość szkolenia ludzi, w momencie kiedy generujesz leady (tzw. potencjały sprzedażowe), czyli systemu do webinarów. My go wykorzystywaliśmy systematycznie w naszych markach i one bardzo nam pomogły. 

 

Kolejną sprawą jest system do wystawienia faktur. Jeżeli faktury nie wystawiają się automatycznie, to jest to praca, która trzeba zrobić ręcznie. A taka praca kosztuje czas. Pamiętaj o tym, że największą wartością w życiu jaką masz, to jest czas. Tyczy się to również pracowników. Ja mam zawsze takie podejście, że maksymalnie chcę zautomatyzować ich pracę, aby pracownicy byli skupieni na rzeczach, które dają możliwość przyniesienia większej wartości firmie, a nie, aby robili coś co można zautomatyzować tańszym kosztem. Najlepiej wykorzystać do tego technologię, która to za nich może zrobić. 

 

I automatyzacja, i CRM, i system do szkoleń online (te co pomogą wygenerować więcej klientów), i system do stawiania stron lądowania (na nie jest generowany ruch), i system do rejestracji uczestników, i system do networkingu (gdy Twoje wydarzenie też takie jest)... To wszystko było dla nas bolączką! Mieliśmy całą masę różnych systemów, które powodowały, że dane były w różnych miejscach i wszystkie musieliśmy ze sobą kleić. 

 

To czego potrzebujesz, to posiadanie rozwiązania, w którym w jednym miejscu będziesz mieć wszystkie informacje, np. kto kupił produkt, kto wszedł na jaką stronę lądowania, kto się gdzie zapisał, jaka jest historia marketingowa z marką, żeby sprzedawca to widział podczas rozmowy, by sprawdzał historię kontaktu za pomocą działań marketingowych. Tak samo, jak robisz szkolenia online bądź się nad nimi zastanawiasz to najlepiej byłoby, aby wszystko to było zorganizowane w tym samym systemie. Dlaczego? Dlatego, że masz różne grupy klientów i każdy z nich powinien dostać inną komunikację pod kątem automatyzacji marketingowej / mailowej. Potem te dane mogą być wykorzystane do kolejnej automatyzacji i odpowiednio podzielić grupy docelowe, a także to co do nich komunikujesz, ze względu na to co zrobili (gdzie weszli w interakcję). Wtedy też sprzedawcy posiadają całą historię komunikacji w CRM.

 

Dzięki temu, że posiadasz wszystkie informacje w jednym miejscu, to jesteś w stanie dużo mądrzej wykorzystać te dane do planowania maksymalnego przychodu. 

 

Jeżeli wszystkich traktujesz jako jeden koszyk (tzw. worek) i nie masz wyszczególnionych grup, które zachowały się w określony sposób, to przez to tracisz na tym. Inna komunikacja musi trafić do osób, które wyszły z procesu zakupowego w innym momencie, a nie do wszystkich taka sama. 

 

Takich narzędzi właśnie potrzebujesz: system do bileterii, rejestracji, CRM, automatyzacji marketingowej, szkoleń online, stron lądowania. Idealnie by było, gdyby te systemy się ze sobą łączyły, zarówno dla działu marketingu, działu produkcji, a także sprzedaży. 

 

Autor: Basia Piasek, CEO Evenea

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.